اینترنت ۲۰۰ مگا بایتی در تهران!

فن آوری نوین

قائم مقام مخابرات تهران با تشریح امکانات ارتباطاتی و مخابراتی اجلاس”نم” گفت: برای ۵ روز برگزاری اجلاس، هزار تلفن موقت نصب شد و کمترین پهنای باند اجلاس ۱مگابیت بر ثانیه و بیشترین آن ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه بود.

internet

ابراهیم یافتیان در گفت‌وگو با فارس، با تشریح امکانات ارتباطاتی و مخابراتی اجلاس “نم” اظهار داشت: فعالیت شرکت مخابرات تهران برای فراهم کردن ارتباطات اجلاس “نم” از ششم خرداد ماه ۹۱ آغاز شد.

قائم مقام شرکت مخابرات استان تهران افزود: از این تاریخ، مخابرات بر اساس نامه درخواست معاونت فناوری اطلاعات ستاد برگزاری اجلاس، کار خود را آغاز کرد.

عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان تهران تصریح کرد: پس از آن طی جلسات مستقیمی با استاندار تهران، فرماندار، معاون فنی و عمرانی استاندار و معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، توجیهات و ضروریات نیازهای برگزاری اجلاس به مخابرات اعلام شد.

وی ادامه داد: بر اساس این اعلام باید ارتباطاتی را برای مکان‌های درخواست‌ شده برقرار می‌کردیم؛ از جمله ساختمان اجلاس، فرودگاه امام خمینی(ره)، مجموعه کاخ سعد‌آباد، مجلس، فرودگاه مهرآباد، استانداری تهران، سازمان صدا و سیما، نهاد ریاست جمهوری، هتل‌های محل اسکان میهمانان و نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران.

یافتیان اضافه کرد: بر اساس درخواست ستاد برگزاری اجلاس، شرکت مخابرات باید تلفن، دیتا، ADSL و پهنای باندی در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران برای ارتباط میهمانان اجلاس با خارج از کشور برقرار می‌کرد.

قائم مقام شرکت مخابرات استان تهران تصریح کرد: در برخی مکان‌ها امکانات ارتباطی وجود داشت و در باقی مکان‌ها به سرعت زیرساخت لازم را فراهم کردیم.

عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان تهران توضیح داد: برای مثال حتی برای شبکه MPLS دیتا، بین دو مکان فیبر کشی انجام شد.

وی ادامه داد: در زمان برگزاری اجلاس نیز با کمک نهادهای امنیتی، از شبکه‌های ایجاد شده، به خوبی نگهداری شد؛ برای مثال حتی از برخی حفاری‌ها که ممکن بود مانع کار باشند، جلوگیری شد.

یافتیان خاطر نشان کرد: در نهایت برای ۵ روز برگزاری اجلاس، در مجموع، هزار شماره تلفن موقت فراهم شد که بنا به درخواست‌ روی شماره‌هایی که اعلام کرده بودند، ADSL فعال شده بود.

وی ادامه داد: پهنای باندها نیز متفاوت فراهم شده بود که کمترین آن ۱مگابیت بر ثانیه و بیشترین آن ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه بود.

قائم مقام شرکت مخابرات استان تهران افزود: شرکت مخابرات نقشی در فیلترینگ اینترنت اجلاس نداشت و این اقدام در اختیار شرکت زیرساخت بوده است.

عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان تهران یادآور شد: در نهایت نیز پس از پایان اجلاس، تمامی خطوط تلفن موقت و ADSL موقت با هماهنگی درخواست کننده، جمع‌آوری شد.


اخبار فن آوری نوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.