اینگونه پرچمدار ایران را ناجوانمردانه انداختند/ مظاهری : قهرمان جهان بود اما من زدمش/ اعتراض طرفداران انگلیسی به داور آلمانی

مهری رنجبر ؛ خبرنگار اعزامی خبرآنلاین ؛ لندن: برای رقابت پرچمدار کاروان ایران ، تقریبا همه همراهان کاروان به سالن آمده بودند از افشارزاده گرفته تا اعضای هیات اجرایی کمیته المپیک و دیگر مقمات ارشد ورزش مان در لندن. جمعیت انگلیسی هم که در سالن بودند ، انتظار تماشای مسابقه ای زیبا داشتند. بازی که شروع شد ، دلاور کرمانشاهی برتر از حریف بود اما در شروع راند دوم انگار داور به کلی شرایط بازی را می خواست تغییر کند. حریف کوبایی مدام به مظاهری که داشت با دستان بلندش به سر او ضربه می زد ، می چسبید و داور هم هر بار که این کوبایی به علی می رسید و با سرش او را هل می داد ، به ورزشکار ایرانی اخطار می داد. ۳۰ ثانیه ، ۳ اخطار و بازنده اعلام شدن پرچمدار ایران. علی مظاهری در این باره می گوید: اصلا هیچ جای دنیا سابقه نداشته به یک نفر این طور پشت سر هم اخطار بدهند. این چه وضع داوری است؟ تا کی باید حق ما خورده شود؟»
نهرودی مربی تیم ملی هم حال و روزی بهتر از علی مظاهری ندارد؛« مسخره است در کمتر از یک دقیقه مگر چه اتفاقی در رینگ افتاد که به علی ۳ اخطار دادند؟ می دانستند علی دارد حریفش را شکست می دهد ، این کلک را سوار کردند. ما اعتراض می زنیم اما چه فایده؟ این کجایش با منشور المپیک همخوانی دارد؟ »
داورآلمانی و تصمیمات مغرضانه اش این قدر شوکه کننده بود که حتی صدای طرفداران انگلیسی حاضر در سالن را در آورد و شروع کردند به اعتراض و حمایت از مشتزن کشورمان. مقصودی مدیر تیم های ملی در این باره می گوید:« مقصودی مدیر تیم های ملی:دو اخطار اول واقعی بود اما برای اخطار سوم باید سه بار تذکر می دادن بعد اخطار را می داد که این کار را نکردند . این اتفاق را همه دیدند ، همه حتی تماشاگران.»
بعد از این تصمیم گروه داوری ، علی مظاهری از رفتن کنار داور برای مراسم معرفی برنده ، سر باز زد . تصمیمی که مقصودی درباره اش می گوید:« فکر می کنم برای مان مشکل ساز می شود. بر اساس قوانین او را در کمیته انضباطی با جریمه روبرو می کنند.علی باید حرفه ای تر عمل می کرد.»
بهرام افشارزاده هم نظری مشابه با مقصودی دارد:« او باید می رفت و می گذاشت داور برنده را مشخص کند. به هر حال کوبایی ها در تشکیلات جهانی نفوذ دارند و نان این نفوذشان را خوردند.»
ولی خواستن چنین چیزی از ورزشکاری که حس می کند حقش پایمال شده ، شاید کمی سخت باشد؛« حقم را خوردند. او قهرمان جهان بود که بود. من داشتم می بردمش راحت هم می بردمش. حقم از این بازی ها یک مدال بود که داور پایمالش کرد ، آن وقت چه انتظاری دارید از من؟ ماشااله همه در بوکس نفوذ دارند غیر از ما ایرانی ها و هر بار این ما هستیم که حق مان پایمال می شود و هیچ کس هم نیست که حق مان را بگیرد.»
 

۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.