این بار خیابان مولوی نشست کرد / عکس

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/27-5-1391/IMAGE634808151147327746.jpg

/Images/News/Larg_Pic/27-5-1391/IMAGE634808151157311764.jpg

/Images/News/Larg_Pic/27-5-1391/IMAGE634808151166203779.jpg

محمود صادقی، فرمانده آتش‌نشانان ایستگاه ۶۷ تهران در تشریح خبر نشست زمین در خیابان مولوی گفت: در ساعت ۴:۵۱صبح امروز آتش نشانان ایستگاه ۶۷ از طریق تماس مردمی در جریان وقوع حادثه‌ای در نزدیکی چهاراه وحدت اسلامی قرار گرفتند که بلافاصله آتش‌نشانان به محل اعزام شدند.

وی در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه آتش نشانان با حضور در محل حادثه با گودالی در ابعاد ۱۰ در ۱۵ به عمق ۶ متر روبرو شدند که مملو از آب بود، گفت: آتش‌نشانان پس از مهار اولیه و ایمن‌سازی محل نشست، گودال ایجاد شده را برای بررسی در اختیار ماموران شرکت آب و فاضلاب و شهرداری منطقه ۱۲ تهران قرار دادند.

در عین حال که مانند دفعه قبل این حادثه به مترو ربط داده می‌شد، مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: نشست زمین در خیابان مولوی ارتباطی با حفاری مترو در خط ۷ ندارد.

هابیل درویش درباره نشست زمین در مسیر متروی خط ۷ تهران از غرب به شرق خیابان مولوی نرسیده به میدان محمدی، اظهار کرد: این نشست به دلیل حفاری تونل مترو نیست چراکه حفاری در این مسیر با دستگاه‌های TBM که کاملا پیشرفته است، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این دستگاه، مخصوص این مناطق طراحی شده است، تاکید کرد: این منطقه یکی از مناطق قدیمی و فرسوده شهر است که متاسفانه به دلیل شکستگی یکی از لوله‌های آب این مشکل ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه شکستگی لوله آب از دیشب ایجاد شده است، ادامه داد: ‌ با این شکستگی آب در زیر خیابان مولوی جمع شد و با توجه به فرسودگی خاک و قدیمی بودن منطقه حفره‌ای به طول و عرض ۵ در ۴ متر ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه سازمان آب و دستگاه‌های مرتبط و مترو در محل نشست خیابان حضور دارند، تصریح کرد: هم‌اکنون سازمان آب تهران در حال رفع شکستگی لوله آب ترکیده هستند و بلافاصله بعد از رفع این مشکل حفره ایجاد شده را پر می‌کنیم.

درویش گفت: حفاری تونل‌های مترو خط ۷ در عمق ۲۴ متری زمین در حال انجام است و هیچ ارتباطی با این حفره ندارد.

به گفته مدیرعامل شرکت متروی تهران به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن این منطقه دستگاه کنترل پیشرفته در مسیر خط ۷ و ۳ متروی تهران نصب کردیم که منطقه کاملا مانیتورینگ می‌شود اما از آنجا که تاسیسات آب در این مناطق بسیار قدیمی هستند و عمری ۵۷ ساله دارند از این رو این اتفاقات رخ ‌می دهد.

درویش درباره نشست زمین در مسیر خط ۳ متروی در خیابان ولی عصر نیز گفت: ‌ آسفالت خیابان به دلیل قدیمی بودن منطقه کمی نشست کرده است و جای نگرانی نیست.

۴۷۲۳۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.