این خودرو ۴ میلیون گران می گردد

۷ م دیماه ،

این خودرو ۴ میلیون گران می گردد

دبیر اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با تایید خبر کمیاب شدن خودرو تندر ۹۰ در بازار از افزایش چند میلیونی بهای این خودرو خبر داد.

به نقل از افکار، کاظم صمدی نیکخواه در این باره گفت: طی چند روز اخیر قیمت خودرو تندر۹۰ در مدل E۲ در بازار آزاد بین سه تا چهار میلیون تومان افزایش یافته است به طوری که هم اکنون این خودرو با قیمتی بین ۲۷ تا ۲۸ میلیون تومان معامله می گردد.


این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه کاهش تولید و عرضه سبب اصلی افزایش قیمت تندر در بازار است، ادامه داد: تندر یکی از پرتقاضاترین خودروهای بازار محسوب می گردد از همین رو با پایان یافتن دروان رکود یک ماهه بازار خودرو و افزایش تقاضا، بازار تندر ۹۰ هم با رشد تقاضا روبرو شد اما با توجه به کاهش تولید پاسخ مثبتی به این رشد تقاضاها داده نشد که همین امر زمینه افزایش چند میلیونی قیمت تندر را رقم زد.

دبیر اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با تاکید براینکه امکان افزایش بیشتر قیمت این خودرو وجود دارد، گفت: اگر روند تولید و عرضه تندر بهبود نیابد رسیدن قیمت این خودرو به مرز ۳۰ میلیون تومان چندان دور از انتظار نخواهد بود.

نیکخواه دربارهٔ روند کاهش قیمت ها طی یک ماه اخیر گفت: کاهش قیمت خودرو در هفته های قبل به سبب تغییرات فصلی رخ داده بود و به وضوح روشن بود که دوام چندانی نخواهد داشت.
به گفته وی، رونق بازار خودرو تازه آغاز شده و پیش بینی می گردد با گذشت زمان و رسیدن به دو ماه آخر سال این رونق بهبود یابد.

این کارشناس بازار خودرو با اشاره به آغاز روند صعودی قیمت ها اظهار داشت: با برآوردهایی که توسط خودروسازان صورت گرفته قیمت خودرو در شرایط فعلی منطقی نیست و احتمال افزایش قیمت ها وجود دارد زیرا در شرایطی که تامین مواد اولیه و قطعات با مشکل جدی مواجه است نمی توان خودروها را با قیمت پائین تری تولید کرد.

وی با اشاره به افت تولید خودرو در سال جاری افزود: با کاهش عرضه و عدم تعادل در عرضه و تقاضا در بازار افزایش قیمت خودرو امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

 

پنجشنبه ۷ دى   ۱۴:۵۲

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.