این قوی‌ترین موشک قاره‌پیمای روسیه است / فیلم

این موشک جزو موشک‌های بالستیک دسته‌بندی می‌شود. موشک‌های بزرگ بالستیک که یادگار نحص دوران جنگ سرد به شمار می‌روند، ترسناک‌ترین سلاح فعلی روی زمین به شمار می‌روند. این موشک‌ها با نیروی موتورهای چندمرحله‌ای سوخت جامد، خود را به مدار زمین می‌رسانند، در آن‌جا به سوی هدف مورد نظر شتاب می‌گیرند و پیش از ورود مجدد به جو زمین، محموله را رها کرده و کلاهک جنگی یا هسته‌ای خود را به سوی هدف روانه می‌کنند. اینفوگراف زیر، نمای شماتیک مراحل حرکت این موشک را نشان می‎دهد.


موشک سری TOPOL-M سه مرحله‌ای است و حدود ۴۷تن وزن دارد. این موشک از سوخت جامد بهره می‌برد تا بتوان آن را به راحتی و بدون خطر نگهداری و در شرایط اضطراری به سرعت آماده پرتاب کرد. این موشک هم از سکوی متحرک و هم از سیلوهای زیرزمینی پرتاب می‌شود، طول آن ۲۲٫۷ متر و قطر آن ۱٫۲ متر است و می‌تواند محموله‌ای به وزن ۱۲۰۰ کیلوگرم را حمل کند. کلاهک جنگی این موشک دارای بمب هسته‌ای با قدرت ۸۰۰کیلوتن تی‌ان‌تی است.
سرعت موشک در مدار زمین به بیش از ۷۰۰۰ متر بر ثانیه می‌رسد و می‌تواند با دقت ۲۰۰ متر، هدفی در ۱۱هزار کیلومتری را نشانه رود. گفته می‌شود این موشک به مانور ناوبری جدید مجهز شده است که می‌تواند کلاهک جنگی را از سپر دفاع ضدموشکی ایالات متحده عبور داده و روانه هدف کند.
۵۳۵۳

دانلود فایل ضمیمه   دانلود فایل ضمیمه:
http://www.khabaronline.ir/Images/News/AtachFile/28-3-1391/FILE634755697790528623.flv


خبرآنلاین

تا این لحظه ۷نظر ثبت شده
  1. رضاعبدالهی بندرریگ:

    کامنت بالایی را اصلاح میکنم ——سرعت ۲۰۴۰۰کیلومتر در ساعت (ثانیه اشتباه بود)

  2. رضاعبدالهی - بندرریگ:

    موشک اتمی سارمات با قدرت انفجار ۴۰مگاتن معادل ۴۰میلیون تن تی ان تی میتواند ۷۰۰۰۰۰کیلومتر مربع یعنی معادل خاک کشور فرانسه یا ایالت تکزاس آمریکا عملیات کند واین وسعت را کاملا از صفحه گیتی محو نماید با شیرجه ۲۰۴۰۰کیلومتردر ثانیه از تمام سیستم سپر دفاع موشکی عبور نماید وبه هدف برسد دقت آن بسیار بالاست مقابله کننده با این موشک محکوم به نابودی مطلق است ..اکنون با این سلاح پیشرفته میتوان به جرات گفت روسیه قویترین کشور نظامی جهان است …

  3. غلی:

    الان از نظر قدرت نظامی روسیه حرف اولو در جهان میزنه و با موشک بالستیک اتمی جدیدی که ساخته دیگه هیچ کشوری نمیتونه باهاش وارد جنگ بشه

  4. مسلم:

    هرچند موشک های بالستیک قاره پیمای روسیه قوی باشه بازم نمیتونه با موشک های امریکای مقابله کنه .

  5. محمد محمدی:

    ممنون عالی است

  6. مهدی:

    بگو ماشاالله تاکور شود هرآنکس که نتواند دید بر چشم بد لعنت خدا و فرشته گانش باشد

    • معین:

      اینکه واسه ایران نیست و ممکنه روسیه بر علیه ایران ازش استفاده کنه کسی چه میداند؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.