این مملکت هیچ احتیاجی به ما ندارد، ما هستیم که به آن محتاجیم

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: این مملکت هیچ احتیاجی به ما ندارد ما هستیم که به این مملکت محتاجیم. ریشه‌های این کشور محکم است. نباید تعهدی که به ملت داریم از یاد ببریم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری در همایش اهدای هدایای مقام معظم رهبری به اهداکنندگان مدال‌های جهانی و کشوری به ایشان که عصر امروز در سالن شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: جای افتخار است که در این مکان که یادآور مجاهدت‌های دوران انقلاب است در خدمتتان هستم. شهدای هفتم تیر در این مکان به شهادت رسیدند.

وی افزود: ما در مبارزه‌ای میان ساختارهایی که ۱۰۰ سال گذشته در اقتصاد نفتی ایجاد شده و تغییر شکلی که باید به اقتصادمان بدهیم قرار داریم. اگر پایه‌های اقتصاد ما نیروی انسانی شود کیفیت آموزش افزایش پیدا می‌کند.

ستاری با بیان این که ساختارهای اقتصاد نفتی بسیار پیچیده است، افزود: در اقتصاد نفتی قوانین متناقض زیاد است و تغییر این ساختار به سمت اقتصاد بر پایه دانش به مبارزه‌ همه‌ ما نیاز دارد. اتفاقات خوبی در کشور افتاده و رکوردهای بی‌نظیری در حوزه نانو، بیوتکنولوژی، هوافضا و سلول‌های بنیادی داریم.

وی خطاب به دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادی حاضر در این همایش گفت: مملکت خود را فراموش نکنیم. ناامید نشویم. یادمان نرود که بر دوش چه کسانی ایستادیم که دنیا ما را دید. این مملکت به ما دِین ندارد ما هستیم که به این کشور دین داریم. این کشور ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ سال تاریخ دارد و فراز و نشیب‌های زیادی را گذرانده. این مملکت هیچ احتیاجی به ما ندارد ما هستیم که به این مملکت محتاجیم. ریشه‌های این کشور محکم است. نباید تعهدی که به ملت داریم از یاد ببریم.

امریکا هم چنین سیستم آموزشی ندارد

معاون رییس جمهور ادامه داد: سیستم آموزش عالی ما با تمام انتقاداتی که به آن می‌شود و برخی از آن‌ها هم درست است دارد نیروهای کیفی‌ را تربیت می‌کند که در دنیا می‌درخشند. خود آمریکا هم چنین سیستم آموزشی‌ ندارد. در دانشگاه‌های مطرح آمریکا صد درصد دانشجویان دکتری خارجی هستند سیستم آموزشی آمریکا نمی‌تواند افراد را به این سطح از دانش و علم برساند ولی در ایران این اتفاق می‌افتد.

وی خاطر نشان کرد: پایه‌های اقتصاد ما باید جوانانی باشند که سرمایه‌شان در جیبشان نیست بلکه در مغزشان است. آن موقع است که ارزش یک کارآفرین مشخص می‌شود و ما می‌توانیم در این مبارزه پیروز شویم.

ستاری با بیان این که ما اکنون با توجه به تحریم‌ها به نفت وابستگی چندانی نداریم، گفت: جای خوشحالی است که الان بعد از ۱۰۰ سال اقتصادی را تجربه می کنیم که بر پایه زحمت استوار است. قطعا آینده کشور بر پایه اقتصاد دانش بنیان است. در برخی شاخص‌های انسانی رتبه‌های دو و سه دنیا را داریم. اهمیت خود را بدانیم. هیچ کشور اروپایی پیدا نمی‌کنید که ۳۳، ۳۴ میلیون جوان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال و ۴،۵ میلیون دانشجو داشته باشد. این قدرت ماست که باید وارد زندگی روزمره ما شود.

وی در پایان افزود: حتما هماهنگ کنیم که جلساتی با عزیزان المپیادی داشته باشیم تا موارد و مشکلاتشان را بیان کنند و بتوانیم خدمات بهتری را به آن‌ها ارائه کنیم. از این به بعد مسئولیت شما مدال آوران المپیادی بیشتر است. شما استعداد برتر هستید و باید به جایی برسید که در جامعه تاثیرگذار باشید. یادتان باشد که ما با پول مردم درس خوانده‌ایم. معلم و بازنشسته و بقیه مردم مالیات داده‌اند که ما درس بخوانیم به این امید که قرار است مشکلاتشان را حل کنیم. قرار نیست به آن‌ها خیانت کنیم یا فراموششان کنیم. ما بر روی شانه‌های این‌ها ایستادیم که دنیا ما را دید بنابراین به آن‌ها متعهدیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.