این منطقه کره زمین دمای منفی ۹۸ درجه دارد!

سردترین منطقه کره زمین دمای منفی ۹۸ درجه دارد!

این منطقه کره زمین دمای منفی ۹۸ درجه دارد!

به گزارش ممتاز نیوز، در قطب جنوب منطقه‌ای با مساحت ۱۰۰۰ کیلومتر وجود دارد که دمای هوا در آن تا منفی ۹۸ درجه سانتیگراد پایین می‌آید و این مکان را به سردترین مکان روی زمین تبدیل می‌کند.

با اینکه میانگین دمای هوا در سطح کره زمین بین منفی ۲۵ تا ۴۵ درجه سانتیگراد در نوسان است، اما در سطح زمین هم مکان‌هایی مانند قطب جنوب وجود دارد که سرما در آن به معنای واقعی کلمه استخوان‌سوز است.

بر اساس گزارش لایو‌ساینس، منطقه هزار کیلومتری واقع در فلات جنوبگان یا قطب جنوب، به عنوان سردترین مکان روی زمین شناخته شده است.

پیش‌ از این، محققان پایین‌ترین دمای این منطقه را منهای ۹۳ درجه سانتیگراد ثبت کرده بودند؛ با این حال یافته‌های تازه نشان می‌دهد که دمای هوا در این منطقه حتی از این هم می‌تواند پایین‌تر رود.

بر اساس این یافته‌های جدید اگر چند روز آسمان منطقه صاف و هوا خشک باشد، دمای هوا ممکن است به منهای ۹۸ درجه سانتیگراد هم برسد.

در میان مناطق مسکونی نیز اویمیاکن، روستایی در سیبری خاوری در روسیه، سردترین منطقه‌ای است که بشر در آن زندگی می‌کند.

در این منطقه دمای هوا تا منهای ۷۱ درجه سانتیگراد هم رسیده است.

این روستا در امتداد رودخانه ایندیگیرکا در شمال باختری جمهوری یاقوتستان (یاکوتستان) واقع شده و حدود ۸۰۰ نفر جمعیت دارد. میانگین دمای هوا در این ناحیه در طول فصل زمستان، منهای ۵۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای پیام/


پلاس
علمی و دانستنی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.