این میوه هم برای کبد مفید است و هم مضر

۳۰م دیماه ،

اظهار داشت: یکی از میوه ها یا سبزیجاتی که به میزان بسیار مورد مصرف قرار می گیرد گوجه فرنگی است و با وجود مصرف بالای آن اغلب اشخاص از خاصیت ها و مضرات این میوه آگاه نیستند.

وی با بیان اینکه گوجه فرنگی حاوی چهار نوع کارتینوئید به نام های آلفا، بتا، لوتئین و لیکوپن است تصریح کرد: هر یک از این چهار نوع کاریتنوئید دارای خواص مخصوص به خود می باشند و می توانند تأثیرات مثبت و گاهی منفی برروی بدن بگذارند.

کمالوند با اشاره به اینکه گوجه تأثیرات عجیب و بسیار متفاوت و حتی متناقض برروی بدن دارد تأکید کرد: ویتامین A موجود در گوجه فرنگی برای تقویت بینایی و رشد استخوان ها مفید بوده و سایر ویتامین ها و مواد معدنی آن نیز می تواند در کاهش دردهای عصبی، رفع بی اشتهایی و بعضی از مشکلات گوارشی مانند یبوست مفید باشد.

وی گفت: البته گوجه فرنگی در بعضی از موارد می تواند تأثیرات متفاوتی برروی بعضی از اندام ها یا بافت های بدن بگذارد که به عنوان مثال در این خصوص می توان به تأثیر گوجه فرنگی بر کبد اشاره کرد.

کمالوند با بیان اینکه گوجه فرنگی هم می تواند برای کبد مفید باشد و هم مضر تأکید کرد: اگرچه خوردن خود گوجه فرنگی برای کبد مفید است اما ماده قرمز آن می تواند برای کبد مضر باشد.

وی یادآور شد: مصرف گوجه فرنگی برای رفع مشکلات و بیماری هایی مانند روماتیسم، نقرس و بعضی از بیماری های مزمن مفید است و در عین حال در اشخاص دچار آلرژی های غذایی و سنگ کلیه و سرطان باید با احتیاط بیشتری مصرف شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.