این وسایل را در خانه نگه ندارید

۲۵اردیبهشت،

جعبه های خالی، لوازم برقی قدیمی و … از جمله وسایلی می باشند که نگه داری آن ها در خانه نیازی نیست چرا که تنها فضا را اشغال کرده اند.

به گزارش گروه خوااندنی های مشرق، بسیاری از خانم ها از تنگ بودن فضای خانه ناراحت می باشند در حالی که می توان این فضا را با چند راهکار ساده گسترش داد. یکی از مهمترین دلایلیکه سبب شلوغی خانه می گردد نگه داری از وسایل قدیمی است که دیگر کاربردی ندارند اما همه ما آن ها را برای روز مبادا نگه داشته ایم. بهتر است تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا با رعایت نکات آن ها خانه شما کمی جادارتر شود.

** جعبه: از هر نوعی که باشد بسیار به کار نمی آید برای مثال عده ای هنوز جعبه های کفش های سال قبل خود را نیز در کمد نگه میدارند این درحالی است که نگه داری از جعبه های مختلف نهایتا ۳۰ روز کافی است. تنها زمانی جعبه ها را نگه داری کنید که بر روی آن ها اطلاعاتی مانند گارانتی نصب شده باشد.

** لوازم برقی قدیمی: اگر شما هم در میان اشخاصی میباشید که وقتی یک وسیله می شکند یا بد کار می کند آن را عوض می کنید و پس از آن وسیله قدیمی را در گوشه ای نگه داری می کنید کارتان بسیار اشتباه است. هدف شما از عوض کردن این وسیله آن است که از دستش خلاص شوید اما باز برای روز مبادا آن را در گوشه ای از کمد نگه داری می کند.

** لوازم آشپزخانه: در این قسمت به سراغ کابینت ها می روم که معمولا با چندین دست قاشق و چنگال یا بشقاب پر شده اند. یکی از مهمترین کارهایی که باید برای باز شدن فضا در خانه انجام دهد خارج کردن ظرف های اضافی از کابینت است. برای مثال چرا باید نزدیم به ۴۰ بشقاب در کابینت داشته باشید در حالی که می توان بانهایتا ۱۰ بشقاب هم همه کارها را انجام داد بهتر است این ظروف اضافی را به خیریه ها بدهید.

**روزنامه: کاغذ یکی از موادی است که به راحتی بازیافت می گردد اما باید دقت داشته باشید که نگه داشتن آن ها بسیار هم کار درستی نیست. مجله هایی که واقعا می خواهید را نگه دارید اما روزنامه یک سال قبل به هیچ دردی نخواهد خورد. بهتر است ان ها را به مراکز بازیافت تحویل دهید تا کمک به طبیعت و فضای خانه خود کرده باشید.

** لباس: بدن انسان به مرور در حال رشد است پس لباس هایی که چند سال پیش خریداری کردید دیگر اندازه نیستند و تنها فضای کمد شما را اشغال کرده اند. برای آنکه از دست این لباس ها خلاص شوید سری به مسجد محل زده و لباس هایی که دیگر اندازه نیستند به آن ها تحویل دهید. مسئولین خود لباس ها را به اشخاص مستحق می دهند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.