این چاپگر سه بعدی در کیف جا می‌شود

دو دانشجوی خلاق مهندسی مکانیک دانشگاه MIT، اولین چاپگر سه بعدی قابل حمل را طراحی کرده‌اند که کاملا درون یک کیف فلزی قرار می گیرد. این چاپگر که PopFab نام دارد و توسط ایلان مویر و نادیا پیک در مرکز بیت و اتم MIT طراحی شده به طور تحسین برانگیزی تنها ظرف چند لحظه آماده می‌شود.

همانطور که در فیلم می بینید، دانشجوها ابتدا بازوهای جمع شدنی این چاپگر را بالا می کشند، آن را سر جای خود محکم کرده و سپس لپ تاپی را به آن وصل می کنند پس از این سر اصلی چاپگر را سوار کرده و ماده اصلی که برای فرایند چاپ نیاز است را به آن ضمیمه می کنند. با اتمام این مراحل دو دانشجو کناری ایستاده و فرایند چاپ ماهی پلاستیکی که توسط لپ تاپشان طراحی شده بود را تماشا کردند.

سر قابل انفصال این چاپگر فقط برای کاهش دادن حجم این نوع دستگاه ها ساخته نشده بلکه می تواند به شیوه های بسیار متنوع دیگری مورد استفاده قرار بگیرد. با اعمال تغییرات جزئی می توان این قسمت را برای برش مواد وینلی، دستگاه های تراشکاری و یا ماشین های طراحی قابل برنامه ریزی به کار برد.

مویر، پیش از طراحی PopFab، چند بار دیگر روی پروژه ساخت چاپگرهای سه بعدی کار کرده بود. وی در سال ۲۰۰۹ این پروژه را  با موفقیت به انجام رساند و موفق به خلق چاپگری سه بعدی با وزن ۶۰ پوند شد که قابلیت بهره گیری از مواد اولیه متنوعی در فرایند چاپ داشت. ایده اصلی مویر این بود که همه افراد، حتی آنهایی که هر گز آموزش‌های مهندسی لازم را ندیده اند بتوانند با استفاده از تجهیزات استاندارد این پرینترها، طراحی هایی که روی لپ تاپشان انجام داده اند را تنها در طول یک هفته به صورت سه بعدی چاپ کنند. مویر سرانجام پس از تلاش های فراوان به هدف خود دست یافت و توانست دستگاهی را تولید کند که حالا می توان ان را چاپگر سه بعدی نامید.

این دستگاه ترو تمیز و جمع جور که الان PopFab، نامیده می شود، در واقع تجسمی است از پروژه پرینتر شخصی که مویر در همان سال کار بر روی آن را شروع کرد. هر چند که به نظر می رسد این دستگاه تا حدودی ارزان باشد اما هنوز، قیمت دقیق آن مشخص نشده است و دانشجویان MIT هنوز درباره برنامه تولید تجاری این چاپگر هیچ صحبتی نکرده اند.

Arstechnica/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود the-portable-3d-printer-that-fits-in-a-briefcase   دانلود the-portable-3d-printer-that-fits-in-a-briefcase


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.