بائوج لاهوتی:بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی ساماندهی قبور شهدا باشد

جمعه ۲۶ خرداد – ۰۱:۰۴:۳۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در رابطه با سرانجام طرح ساماندهی قبور شهداگفت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها در حوزه فعالیت‌های عمرانی با مشغله روبه‌رو هستند، بنابراین نمی‌توانند ساماندهی گلزار شهدا را در اولویت کاری خود قرار دهند؛ پس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی اصلی آن باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مهرداد بائوج لاهوتی در رابطه با سرانجام طرح ساماندهی قبور شهدا، تصریح کرد: از آنجایی که این مساله امر مهمی بود، کمیسیون عمران در مجلس هشتم بارها این موضوع را بررسی کرد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همان زمان، کمیسیون عمران مجلس هشتم طی جلسه‌ای با مسئولان بنیاد شهید و شهرداری در مورد ساماندهی قبور شهدا تصمیماتی گرفتند و مقرر شد هرگونه اقدامی بدون رضایت خانواده شهدا انجام نشود.
وی با تاکید بر رسالت فرهنگی در انجام ساماندهی قبور شهدا، افزود: مقرر شد تا ساماندهی این قبور بنا به فرهنگ‌های هر استان انجام گردد.
این نماینده مجلس نهم بیان کرد: موافقان طرح ساماندهی قبور شهدا معتقدند باید قبور شهدا یک سطح شده و برای تردد زائران و جانبازان مناسب سازی گردد و تبدیل به مکانی فرهنگی شود.
لاهوتی با تاکید بر اینکه باید یک نهاد مرتبط باید در اجرای این طرح حضور داشته و سایر نهادها آن را حمایت کنند، اذعان داشت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها در حوزه فعالیت‌های عمرانی با مشغله فراوان روبه‌رو هستند، به طور طبیعی نمی‌توانند ساماندهی گلزار شهدا را در اولویت کاری خود قرار دهند؛ بنابراین بهتر است بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی اصلی این طرح انتخاب شوند.
سخنگوی کمیسیون عمران اظهار داشت: دولت با در دستور کار قرار دادن طرح ساماندهی گلزار شهدا به عنوان اولویت کاری بنیاد شهید، گامی مؤثر در جهت بهبود این شرایط بردارد.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم با انتشار گزارشی در این ارتباط پیشنهاد کرد: برای ادامه طرح ساماندهی قبور، راهکارهایی همچون متوقف شدن اجرای طرح ساماندهی، تشکیل کارگروهی ویژه از کارشناسان حوزه‌های مرتبط، تغییر سیاست نوسازی به بازسازی، دخالت دادن خانواده شهدا در اجرای طرح و جمع‌آوری بازمانده‌های گلزارهای بازسازی شده در قالب موزه، در دستور کار قرار گیرد.
همچنین اخیرا معاون برنامه ریزی استانداری تهران از واریز ۵٫۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی قبور شهدای گورستان‌های استان تهران به حساب بنیاد شهید استان تهران خبر داد.
نعمت الله ترکی با بیان اینکه ترمیم و بازسازی قبور شهدای استان تهران در شهر و شهرستان‌های استان در دستور کاری استانداری قرار دارد اعلام کرد: اگر بنیاد شهید متعهد شود که تمام گلزار شهدا در استان تهران را ساماندهی کند استانداری تمامی هزینه های مربوطه را تامین خواهد کرد که البته تاکنون ۸۰ درصد گلزار شهدای استان تهران ساماندهی شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۵۱۳۰۴۳۶۱۲۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.