باخصوصی‌سازی آموزش و پرورش مخالفم

جام جم آنلاین: حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم اختتامیه اولین نشست از ششمین دوره مجلس دانش‌آموزی با اشاره به ۱۲ پیشنهاد یکی از نخبگان در حضور مقام معظم رهبری در هفته گذشته گفت: یکی از مواردی که وی توصیه کرد برون‌سپاری یا خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بود که بنده با آن مخالفم اما در خصوص ۱۱ مورد دیگر اعلام نموده‌ام که اقدام در خصوص این توصیه‌ها طی سه سال گذشته آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه باید فضایی باشد که دانش‌آموزان در آن احساس شادمانی کنند و از آن لذت ببرند و این ایده در کتاب «مدرسه‌ای که من دوست دارم» بزودی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به ۲۹۰ برنامه برای آماده‌سازی زیرساخت‌های تحول بنیادین افزود: آموزش و پرورش وسیع و پیچیده است اما برخی دانشگاه را مهم می‌دانند، در حالی که امام خمینی (ره) فرمودند: به ابتدایی برسید که دانشگاه دیر است.

حاجی بابایی اعلام کرد: همه چیز در آموزش و پرورش در حال تغییر است، اگرچه برخی افراد غیرمتخصص نظراتی می‌دهند که گاه از سر دلسوزی است اما هیچ رابطه‌ای با آموزش و پرورش ندارد و این حاکی از عدم شناخت این افراد نسبت به آموزش و پرورش است.

وی با تاکید بر معلمان به عنوان تمامیت آموزش و پرورش گفت: معلمان باید با تمام وجود در خدمت دانش‌آموزان باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش تعداد مدارس تیزهوشان در دو سال گذشته از ۲۷۹ مدرسه به ۴۵۰ مدرسه گفت: تعداد دانش‌آموزان این مدارس از ۶۰ هزار دانش‌آموز به بیش از ۱۲۰ هزار نفر رسیده است.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.