بارسلونا بهترین تیم جهان در سال ۲۰۱۲

۲۱م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال، امروز پنجشنبه اولین رده‌بندی بهترین باشگاه‌‎های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد که بر این اساس تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا با کسب ۳۰۷ امتیاز همچنان در صدر این رده‌‌بندی قرار دارد.

در این رده‌بندی که ۴۳۶ باشگاه دنیا مورد ارزیابی قرار گرفته‌‍اند، چلسی انگلستان با ۲۷۹ امتیاز، آتلتیکومادرید اسپانیا با ۲۷۸ امتیاز، بوکاجونیوز آرژانتین با ۲۷۸ امتیاز، کورینتیانس سائوپائولوی برزیل با ۲۷۲ امتیاز، بایرن مونیخ آلمان با ۲۷۰ امتیاز، رئال مادرید اسپانیا با ۲۵۹ امتیاز، یوونتوس ایتالیا با ۲۳۱ امتیاز، بوریسیادورتموند آلمان با ۲۲۶ امتیاز و المپیک لیون فرانسه با ۲۲۴ امتیاز رده‌های دوم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

طبق این رده‌بندی چلسی انگلستان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا از رده چهارم به رده دوم رسید، یوونتوس با ۶ پله صعود از رده چهاردهم به رده هشتم دست یافت و دورتموند هم با ۸ پله صعود جایگاه نهم دنیا را از آن خود کرد.

براساس این گزارش، در رده‌بندی بهترین تیم‌های باشگاهی دنیا تنها نام سه تیم ایرانی قرار دارد که تیم استقلال با ۱۲۱ امتیاز و ۳ پله سقوط به رده ۱۰۷ جهان رسید. سپاهان اصفهان با ۱۰۲ امتیاز و چهار پله سقوط رده ۱۴۸ جهان را از آن خود کرد و پرسپولیس با ۷۵ امتیاز و چهارده پله صعود، از رده ۳۰۹ به رده ۲۹۵ جهان رسید.

رده‌بندی ۱۰ تیم برتر باشگاهی آسیا هم به شرح زیر است:

۱- اولسان هیوندای کره‌جنوبی با ۱۹۰ امتیاز (رده ۳۳ جهان)

۲- پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی با ۱۴۹ امتیاز (رده ۶۳ جهان)

۳- استقلال ایران با ۱۲۱ امتیاز (رده ۱۰۷ جهان)

۴- جئونبوک موتورز کره‌جنوبی با ۵/۱۲۰ امتیاز (رده ۱۰۸جهان)

۵- الهلال عربستان با ۵/۱۱۹ امتیاز (رده ۱۰۹ جهان)

۶- بنیادکار ازبکستان با ۱۱۴ امتیاز (رده ۱۱۸ جهان)

۷- الکویت سیتی کویت با ۱۱۴ امتیاز (رده ۱۲۰ جهان)

۸- کاشیما ریسول ژاپن با ۱۱۱ امتیاز (رده ۱۲۵ جهان)

۹- گوانگجو اورگرانده چین با ۵/۱۱۰ امتیاز (رده ۱۲۶ جهان)

۱۰- الاتحاد عربستان با ۵/۱۱۰ امتیاز (رده ۱۲۷ جهان)


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.