بارگیری موفقیت آمیز نفت خام صادراتی از جزیره خارک با وجود طوفان شدید

۲۲ آبان ،

عملیات جداسازی نفتکش در حال بارگیری از پهلوگاه شماره ۳ اسکله شرقی پایانه خارک با وجود طوفان ناگهانی در خلیج فارس، بدون هیچ خسارتی با موفقیت انجام شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، طوفان اسکوال (squal) که از نوع طوفان های کوتاه، شدید و ناگهانی است و به وسیله ایستگاه های هواشناسی نیز پیش بینی نشده بود، انتظار می رفت خسارت های جبران ناپذیری به این پهلوگاه وارد کند، ولی با اقدام هایی که برای ایمن سازی این اسکله انجام شد، هیچ گونه خسارتی به آن وارد نشده است.

در طوفان های مشابه سال های قبل، خسارت هایی از قبیل کنده شدن بازوهای بارگیری و آسیب به سامانه های طناب گیری به تاسیسات وارد می شد ولی در طوفان ناگهانی اخیر، با توجه به آمادگی اسکله، هیچ خسارتی ایجاد نشد و از ناخدایان نفتکش های اقیانوس پیما که در منطقه خارک در این عملیات شرکت داشتند، قدردانی شد.

بر پایه این گزارش تفسیری، پایانه نفتی خارک به عنوان بزرگ ترین پایانه نفتی جمهوری اسلامی ایران، در شمال خلیج فارس و ۳۰ مایلی شمالی غربی بندر بوشهر ، به طول ۸ و عرض ۴ کیلومتر قرار گرفته است.

پایانه نفتی خارک، ظرفیت ذخیره سازی ۲۲ میلیون بشکه نفت خام را دارد و بر اساس برنامه قرار است در ۶ ماه اول سال ۹۲ با ساخت چهار مخزن تازه، ظرفیت ذخیره سازی این پایانه بزرگ نفتی به ۲۸ میلیون بشکه برسد.

دریافت نفت خام و فرآورده ها، ذخیره سازی نفت خام و فرآورده ها، بارگیری و پهلودهی نفت کش ها و عملیات دریایی مرتبط، اندازه گیری وتحویل، تهیه و توزیع اسناد و مدارک، حمل محمولات وکالای اساسی موردنیاز جزیره خارک (به وسیله بارج های در اختیار شرکت) تعمیرات حوضچه خشک برای شناورها و تعمیرات زیرآبی شناورها، از مهم ترین فعالیت های انجام شده در پایانه نفتی خارک است./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.