بار ترافیک سنگین با آغاز اعزام حجاج

به گزارش ممتازنیوز، سردار حسین رحیمی روز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح تدابیر ویژه ترافیکی برای بازگشایی مدارس از بکارگیری دو فروند بالگرد برای کنترل هوایی ترافیک اول مهرماه خبر داد و افزود: در عین حال هرگونه کنده‌کاری در معابر پایتخت به جز در موارد خاص تا ۱۵ مهرماه ممنوع است.

 
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱٫۵ میلیون دانش‌آموز، دانشجو و معلم و … اول مهرماه د سر کلاس‌های درس حاضر شوند گفت‌: از مهر سال گذشته تاکنون روزانه حدود یکهزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو به معابر پایتخت اضافه شده است و تنها تعداد کمی خودرو از رده خارج شده است.

 
برخورد با توقف‌های حاشیه‌ای ، پارک دوبله و سد معبر از مهمترین دستور کارهای پلیس در هفته اول مهرماه

 
پیش‌بینی ۳ پیک ترافیک برای اول مهر ماه

 
تشدید برخورد با ورود غیرمجاز به طرح ترافیک و زوج و فرد

 
رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه پلیس در هفته اول مهرماه روانسازی بار ترافیکی است گفت: بر این اساس برخورد با توقف‌های حاشیه‌ای ، پارک دوبله و سد معبر از مهمترین دستور کارهای پلیس در هفته اول مهرماه است.

 
وی به پیک ترافیک در مهرماه اشاره کرد و گفت: سه پیک ترافیک در مهرماه خواهیم داشت به شکلی که پیک ترافیک صبحگاهی از ساعت ۶:۱۵، پیک ترافیک ظهر بین ساعات ۱۲ تا ۱۳ و پیک ترافیک عصر نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ خواهد بود.

 
رییس پلیس راهور تهران از آماده باش صد در صدی نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برای روانسازی ترافیک خبر داد و گفت: در عین حال در راستای روانسازی ترافیک و جلوگیری از افزایش بار ترافیک هسته مرکزی شهر، طرح زوج و فرد که از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ و طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷ در تهران اجرا می‌شود از روز شنبه تشدید شده و علاوه بر دوربین‌های نظارتی و تیم‌های کنترلی، تیم‌های ویژه نیز با متخلفان در معابر شناسایی شده برخورد می‌کنند.

 
وی به راه‌اندازی خط پنج سامانه اتوبوس‌های تندرو در اتوبان رسالت اشاره کرد و گفت: بر این است پیش‌بینی می‌شود بار ترافیک این اتوبان افزایش داشته باشد لذا توصیه می‌کنیم رانندگان از مسیرهای جایگزین مانند اتوبان همت برای تردد استفاده کنند.

 
هشدار پلیس در خصوص افزایش شدید بار ترافیک مهرماه با آغاز اعزام حجاج و برگزاری چند نمایشگاه پرمخاطب

 
رییس پلیس راهور تهران در ادامه به آغاز اعزام حجاج در هفته اول مهرماه اشاره کرد و گفت: حدود ۳ ماه قبل پلیس طی نامه‌ای در خصوص مشکلات ترافیکی اعزام حجاج از فرودگاه مهرآباد هشدار داده و درخواست انتقال آنرا به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) کرده بود که متاسفانه هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشد و مسوولان اعلام کردند که فرودگاه امام آمادگی برای اعزام حجاج را ندارد.

 
وی با اشاره به این که اعزام حجاج از غرب تا نتطقه تهرانسهر و از شرق حداقل تا میدان آزادی را درگیر می‌کند افزود: با توجه به تخریب یکی از پارکینگ‌های بزرگ فرودگاه مهرآباد برای نوسازی، پیش‌بینی می‌کنیم علی‌رغم طرح ویژه پلیس برای روانسازی ترافیک اطراف نمایشگاه شاهد اختلال شدید تردد در این محدوده باشیم.

 
رییس پلیس راهور تهران تاکید کرد: لذا ضمن هشدار در خصوص افزایش شدید بار ترافیکی در این بخش از شهر در هفته اول مهر ماه و توصیه به رانندگان برای انتخاب مسیرهای جایگزین، پیش‌بینی می‌کنیم در این مناطق گره‌های سنگین ترافیکی داشته باشیم و برخی حجاج دیر برسند و یا حتی در برخی موارد به پرواز خود نرسند لذا توصیه می‌شود حجاج در این خصوص دقت نظر ویژه‌ای داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

 
انتقاد پلیس از ادامه برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در هسته مرکزی شهر همزمان با بازگشایی مدارس

 
وی در ادامه با انتقاد از برگزاری چند نمایشگاه پرمخاطب در ۱۵ روز نخست بازگشایی مدارس در تهران به ایسنا گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها ترافیک مهر ماه را به شدت افزایش می‌دهد.

 
رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این که برگزاری نمایشگاه پاییزه، اطراف پارک ارم و مصلی تهران را با مشکلات جدی تردد مواجه کرده است گفت: قطعا با بازگشایی مدارس و ادامه برگزاری این نمایشگاه‌ها در نیمه اول مهر شاهد ترافیک سنگین در این معابر خواهیم بود.

 
وی از برگزاری نمایشگاه شکلات و شیرینی در هفته اول مهر ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران خبر داد و گفت: علی‌رغم تعهدات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در خصوص عدم برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب، برگزاری این نمایشگاه آنهم در هفته اول مهرماه قطعا ترافیک چمران و سایر مسیرهای منتهی به آن را با مشکلات جدی مواجه می‌کند که همین‌جا در این خصوص هشدار می‌دهیم.

 
رییس پلیس راهور تهران از ادامه پیگیری در خصوص برخورد با مسوولان نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و تاکید کرد: قطعا مسوولان نمایشگاه بین‌المللی تهران باید در خصوص اتلاف وقت مردم در ترافیک مسیرهای اطراف نمایشگاه پاسخگو باشند.

 
وی با انتقاد از عدم احداث شهر آفتاب برای انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: مسوولان مربوطه باید در این خصوص پاسخ دهند که احداث یک نمایشگاه چرا این همه سال به طول انجامیده و عملا هم اقدام خاصی صورت نگرفته است.

 
رحیمی با بیان این که پلیس به هیچ عنوان مخالف برگزاری نمایشگاه در سال حمایت از تولید ملی نیست خاطرنشان کرد: در عین حال نوع نمایشگاه، محل برگزاری، نوع مخاطبان و زمان نمایشگاه باید در برگزاری نمایشگاه‌ها مد نظر قرار گیرد.

 
رییس پلیس راهور تهران با بیان این که نگاه به ترافیک تهران باید ملی و کلان باشد خاطرنشان کرد: پلیس مجبور است برای پروژه‌های کلان پایتخت مانند امام علی(ره)، صدر، ادامه همت، زین‌الدین، امام حسین(ع) و … تدابیر خاص ترافیکی درنظر بگیرد ولی اگر قرار باشد به ترافیک شکننده تهران بار ترافیک اضافی مانند برگزاری همزمان چند نمایشگاه پرمخاطب در نقاط گلوگاهی و پرواز همزمان حجاج از فرودگاه مهرآباد همزمان با بازگشایی مدارس افزوده شود قطعا مدیریت ترافیک آن امکان‌پذیر نخواهد بود و مردم ساعت‌ها در ترافیک‌های سنگین گرفتار می‌شوند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.