بار مالی طرح بیمه بیکاری با درخواست دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس حذف شد

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست که از شورای نگهبان اعاده شده بود از دستور کارهای امروز کمیسیون بود.

وی افزود: شورای نگهبان ۲۳ ایراد را به این لایحه وارد کرده که اغلب آنها فقهی است . قرار شد برای رفع این ایرادات، کارگروه رفاه اجتماعی با حضور فقها و حقوقدانان شورای نگهبان پیشنهادات اصلاحی خود را برای تامین نظر این شورا ارائه دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی افزود: همچنین استفساریه تسری معافیت‌های تبصره ۲ بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم که از سوی شورای نگهبان رد شده بود، به رای گذاشته شد که اعضای کمیسیون به آن رای ندادند و مقرر شد کارگروه ایثارگران در مورد آن پیشنهادات جدیدی را ارائه دهد.  

عزیزی  همچنین اعلام کرد در جلسه امروز اعضای کمیسیون اجتماعی بندی از طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار به دلیل دارا بودن بار مالی برای دولت، از سوی نمایندگان پیشنهاد دهنده حذف شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه در این طرح پیش‌بینی شده بود تعدادی از افراد جامعه که به صورت قراردادهای کار معین برای دولت کار می‌کنند، در صورت بیکاری مشمول شرایط قانون تامین اجتماعی شوند، گفت:از‌ آنجا که این موضوع بار مالی برای دولت داشت، اعضای کمیسیون اجتماعی چندین بار آن را مورد اصلاح قرار دادند.لذا به دلیل مخالفت چندباره دولت با بار مالی این بند از لایحه مذکور، اعضای پیشنهاد دهنده با حذف آن موافقت کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.