بازارهای مالی جهانی و چهارشنبه عزیز

۲۵ام بهمن ،

بینا- شاخص های آسیایی در پی افزایش درآمد بانک کامان ولت استرالیا و شرکت هلدینگ Leighton با روند افزایشی همراه شد در حالی که بازار ژاپن در پی افزایش قدرت ین در بازار ارز جهانی، روند کاهشی را در پیش گرفت.
به گزارش بینا به نقل از استودیو بورس، بانک کامان ولت، به عنوان بزرگترین موسسه خدمات مالی در استرالیا با افزایش ۲٫۶ درصدی قیمت سهام رو به رو شد در حالی که شرکت هلدینگ Leighton با رشد ۷٫۳ درصدی ارزش سهام، معاملات را ادامه داد .
در این بین، شرکت تویوتا موتور در پی رشد قیمت ین کاهش ۱٫۶ درصدی قیمت سهام را به ثبت رساند، شاخص آسیا پاسفیک رشد ۰٫۲ درصدی داشت در حالی که بازارهای چین، هنگ کنگ، تایوان و ویتنام همچنان بسته می باشند.
در این بین، شاخص نیکی ژاپن با افت ۱ درصدی معاملات را ادامه داد، اس اند پی استرالیا ۱ درصد رشد را تجربه کرد، شاخص کره جنوبی ۱٫۴ درصد مثبت شد و شاخص بورس سنگاپور روند افزایشی ۰٫۹ درصدی را از آن خود کرد.
اما در اروپا، اظهارات ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا در خصوص روند بهبود اوضاع اقتصادی در اسپانیا و افزایش قیمت سهام بانک بارکلی تأثیر بسیاری بر بازار این منطقه گذاشت و این کشورها را با روند صعودی شاخص ها مواجه کرد.
در این بازار، شاخص استاکس رشد ۰٫۵ درصدی داشت قیمت سهام بانک بارکلی ۸٫۵ درصد مثبت شد و شاخص IBEX اسپانیا با رشد ۱٫۹ درصدی به معاملات خاتمه داد.
فوتسی لندن رشد ۰٫۹ درصدی را از آن خود کرد، داکس آلمان ۰٫۳ درصد و کک فرانسه ۱ درصد افزایش را به خود اختصاص دادند.
در بازار آمریکا، شاخص ها با نوسان به معاملات ادامه دادند. اس اند پی رشد ۰٫۱ درصدی داشت، داوجونز افزایش ۰٫۳ درصدی را به ثبت رساند و نزدک کاهش ۰٫۱ درصدی را در آخرین ساعات معاملاتی تجربه کرد.
در بازارهای کالایی، قیمت طلا با افزایش ۰٫۰۲ درصدی به هر اونس ۱۶۵۰ دلار رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با رشد ۰٫۰۴ درصدی هر بشکه ۹۷ دلار معامله شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.