بازار اشباع از میوه و سردخانه‌ها مملو از میوه‌های تابستانی

رییس اتحادیه باغداران اعلام کرد: با توجه به اینکه میوه بیش از مصرف و تقاضای بازار تولید شده انواع میوه‌های تابستانی در سردخانه‌های کشور نگهداری می‌شود و انبارها مملو از میوه است که تا پایان آبان‌ماه عرضه می‌شوند.

 

مجتبی شادلو در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با توجه به این‌که بستر‌های مناسب در زمینه‌ تولیدات میوه فراهم شده است، باید بازار توجیه داشته باشد تا انگیزه‌ی تولید از بین نرود.

 

وی با بیان این‌که سود تولید‌کننده در محصولات باغی نهایتا ۱۰ درصد است، اظهار کرد: امسال محصولات باغی تولید بسیار خوبی دارد که اگر صادرات نداشته باشیم در زمینه‌ی بازار این محصولات فاجعه بار می‌آید.

 

شادلو با اشاره به این‌که میزان تولید میوه بیش از مصرف و تقاضای بازار است، گفت: در حال حاضر انواع میوه با طعم‌های گوناگون که تامین‌کننده‌ ذائقه‌های مختلف است تولید شده و با توجه به این‌که بازار مصرف کشش ندارد این محصولات در انبار و سردخانه ذخیره‌سازی ‌شده‌ است.

 

رییس اتحادیه باغداران با اشاره به وجود میوه‌های تابستانه تا آبان‌ماه اظهار کرد: مرکبات و میوه‌های پاییزه از آبان‌ماه جایگزین میوه‌‌های تابستانی خواهند شد.

 

وی خاطر نشان کرد: ذخایر میوه‌های تابستانی بسیار زیاد است و تا دو ماه زمان ماندگاری خوبی دارند.

 

شادلو گفت: برداشت میوه‌‌های تابستانه تا مهر‌ماه به اتمام می‌رسد و پس از آن تا دو ماه می‌توان از ذخایر موجود استفاده کرد و قیمت آن نیز برای مصرف‌کننده مناسب خواهد بود.

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.