بازار ایران بهشت کره‌ای‌ها در سال تولید ملی

به گزارش ممتازنیوز، معلوم نیست دربازار چه خبر است! قیمت‌ها اگر نگوییم لحظه به لحظه اما روزانه تغییر می‌کند، فروشنده هم به خریدار می‌گوید اگر امروز جنس را نخری روز بعد باید با فاکتور جدید اجناس را خریداری کنی…، عده ای هم اجناس و کالاهای خود را احتکار کرده و نمی‌فروشند به امید اینکه کالایشان را در روزهای آینده بافاکتورهای جدید و البته گران‌تر از روزهای قبل بفروشند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی درگفت‌وگو با افکارنیوز مقصر وضعیت موجود بازار لوازم خانگی و نابه‌سامانی‌های اخیر در بازار را نشات گرفته از نوسانات قیمت دلار دانست و گفت امیدواریم قیمت دلار هرچه زودتر به تعادل برسد تا قیمت‌ها نیز در بازار روند نزولی به خود گیرد.

طحان پور در ادامه اضافه کرد: قیمت لوازم خانگی از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ درصد گران شده و حتی برخی از همکاران ما می‌گویند درصورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند قصد دارند اجناس خود را در روزهای آینده بالاتر از قیمت‌های کنونی عرضه کنند.

مشاهدات خبرنگار “افکارنیوز” نشان می‌دهد نابه‌سامانی در بازار لوازم خانگی هم اکنون به اوج خود رسیده به گونه‌ای که حتی برخی فروشندگان از فروش اجناسشان خودداری می‌کنند.

تقوی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می‌گوید: تمام مغازه‌ها باید اجناس خود را بفروشند و بازار هم اکنون با هیچ کمبود کالایی مواجه نیست. لذا به شدت با احتکار کنندگان برخورد می‎کنیم و از مردم نیز می‌خواهیم تا گزارش تخلفات را با شماره تلفن ۱۲۴ به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهند.

وی همچنین اضافه می‌کند: دولت هیچ مجوزی برای افزایش قیمت‌ها به تولیدکنندگان و فروشندگان نداده است و ما هم اکنون پیگیر این مساله هستیم. این اظهارات از سوی مقامات دولتی در حالی مطرح می‌شود که روند افزایشی قیمت محصولات لوازم خانگی روزانه در حال تغییر است به گونه‌ای که برخی از مغازه‌داران اصلا اجناس داخل مغازه‌هایشان را تا اطلاع ثانوی نمی‌فروشند!

خبرنگار “افکارنیوز” به سراغ خانواده‌ای می‌رود که برای خرید جهیزیه عروس به سه راه امین حضور تهران آمده‌اند. وقتی از آن‌ها در خصوص قیمت‌ها سؤال می‌کنیم ابراز ناراحتی می‌کنند و می‌گویند اگر پنج‌شنبه یخچال … را خریده بودیم نسبت به امروز ۲۰۰ هزار تومان ارزانتر بود.

مادر خانواده اعلام می‌کند: ای کاش می‌توانستیم سال گذشته جهیزیه را خریداری کنیم و در انباری خانه نگه‌داری می‌کردیم چرا که نسبت به سال گذشته قیمت محصولات دو برابر شده است و در این شرایط چاره‌ای جز خرید نداریم.

خانواده دیگری اعلام می‌کند ما با مبلغی که برای خرید جهیزیه کنار گذاشته بودیم فقط دو قلم جنس توانستیم بخریم لذا به دنبال وام هستیم تا بتوانیم بقیه جهیزیه دخترمان را خریداری کنیم.

یکی از فروشندگان بازار امین حضور می‌گوید: در یک ماه گذشته …(شرکت لوازم خانگی کره‌ای) محصولات خود را بین ۸ تا ۱۰ بار افزایش قیمت داده است و “فری” را که در ماه پیش می‌توانستید با یک میلیون تومان خریداری کنید الان یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

به سراغ فروشنده دیگری می‌روم و از او درباره این موضوع سؤال می‌کنم که چرا علی رغم اینکه انبارهای شما پر از کالا است بر اساس قیمت روز محصولات خود را می‌فروشید و قیمت خریدی را که در چند ماه گذشته داشته‌اید ملاک عمل قرار نمی‌دهید؟

او می‌گوید اگر بخواهیم با آن قیمت بفروشیم حتی با ۴۰ درصد گرانتر از آن هم نمی‌توانیم آن کالا را در بازار خریداری کنیم لذا مجبوریم با قیمت روز بفروشیم تا سرمایه ما از بین نرود چرا که افزایش قیمت روزانه کالاهای لوازم خانگی باعث می‌شود تا به تدریج قدرت خرید ما کاهش پیدا کرده و سرمایه از بین برود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.