بازار خلوت ارز و سکه در پایان سال

۲۷م اسفند ،

بینا- در روزهای پایانی سال خریدهای نوروزی سبب شده که بازار طلا و سکه رونق چندانی نداشته باشد به طوری که تعداد اندکی دلال و خریدار ارز و سکه به خیابان و میدان فردوسی آمده‌اند.
این کاهش استقبال برای خرید و فروش با کاهش قیمت ارز و سکه در بازار مواجه شده است. در حال حاضر در بازار دلار ۳۳۵۰ تومان، یورو ۴۴۵۰ تومان، پوند ۵۲۱۰ تومان، سکه طرح تازه یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۲۸۰هزار تومان، نیم سکه ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۴۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۲۰ هزار تومان است همچنین قیمت خرید سکه طرح تازه یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶۷۰ هزرا تومان و ربع ۳۸۰ هزار تومان قیمت دارند.
نکته قابل توجه نسبت به چند روز قبل عدم اعلام قیمت سکه یک گرمی روی تابلوی صرافی‌هاست و اگر کسی طالب این نوع سکه است باید از صرافی‌ها بپرسد که این سکه را دارند یا خیر.
نکته قابل توجه اما تکراری، قیمت فروش ارز دلالان است که نسبت به قیمت ارز صرافان کمتر است و قیمت فروش دلالان بیشتر به نفع متقاضیان ارز است. نکته دیگر تک ارز بودن دلالان است. به عبارتی هر دلال تنها یک نوع ارز را به فروش می‌رساند و کمتردلالی پوند انگلیس برای عرضه دارد.
در کنار تمام این‌ها بازار عرضه کنندگان اسکناس نو در روزهای منتهی به پایان سال داغ‌تر است و هر بسته اسکناس ۵۰۰ و ۱۰۰۰تومانی با سود هشت تا ۱۰ هزار تومان و هر بسته اسکناس ۲۰۰۰ تومانی با سود ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.
اما شلوغ ترین محل در خیابان و میدان فردوسی عابر بانک‌ها می باشند که از هر پنج منتظر در صف یک نفر پول نقد می خواهد و مابقی به دنبال انتقال پول از حساب خریدار به حساب دلالان ارز و عرضه کنندگان اسکناس نو می باشند؛ با این توضیح که حجم تقاضای ارز در مقایسه با روزهای عادی سال بسیار کم است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.