بازار خودرو منجمد شد

۲۴م اسفند ،

رکودی که بعد از صحبت‌های رییس‌جمهور برای کاهش قیمت بر بازار خودرو حاکم شد، این روزها در حالی ادامه دارد که خودروسازان طی روزهای قبل قیمت تمام محصولات خود را تا ۱۰ درصد کاهش دادند.

روزنامه دنیای اقتصاد: رکودی که بعد از صحبت‌های رییس‌جمهور برای کاهش قیمت بر بازار خودرو حاکم شد، این روزها در حالی ادامه دارد که خودروسازان طی روزهای قبل قیمت تمام محصولات خود را تا ۱۰ درصد کاهش دادند؛ اما از آنجا که این کاهش قیمت‌‌ها به‌قدری نبود که بتواند شوک بازار از افزایش قیمت‌ها را درمان کند، رکود در بازار خودرو همچنان ادامه دارد.

اما فعالان بازار این رکود را در سال آینده نیز ماندگار می‌بینند و پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای در مورد رونق آن ندارند. آنها معتقدند زمانی‌که بازار شب عید رونق نداشته، قطعا در ماه‌های ابتدایی سال نیز خبری از خرید و فروش نخواهد بود.

 بر همین اساس یکی از فعالان بازار می‌گوید: رکود در بازار خودرو در حالی‌که قیمت‌های تازه هم اعلام شده است همچنان ادامه دارد. این فعال بازار سبب ماندگار شدن این رکود حتی بعد از کاهش قیمت‌ها را تعلل خودروسازان در اعلام قیمت‌های تازه می‌داند و می‌گوید: این اقدام خودروسازان بیشتر شبیه نوعی وقت‌کشی بود، آنها اعلام قیمت را به قدری طولانی کردند که مشتریان از این بازار ناامیدشدند و آن را ترک کردند.

 اما از دیگر دلایل عدم استقبال مشتری‌ها از بازار خودرو آن هم در روزهای پایانی سال، عرضه نشدن خودروها با مدل ۹۲ به بازار است. همین موضوع هم سبب کاهش بیش از پیش انگیزه‌ها برای خرید خودرو در روزهای پایانی امسال شد.

به این ترتیب خودروسازان تمام امتیازهای خود را برای جذب مشتری از دست دادند. حال باید منتظر ماند و دید با اعلام قیمت‌‌های تازه توسط شورای رقابت، بازار خودرو امسال را در رکود به پایان خواهد برد یا هر چند کوتاه، در روزهای پایانی رونقی دوباره خواهد یافت.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.