بازار داخلی و خارجی شکلات و شیرینی را رقابتی کنیم

چکیده: صنعت شکلات و شیرینی را می توان از طریق گسترش بازار داخلی و توسعه صادرات در خارج از کشور با بازارهای خارجی رقابت پذیر کرد.

محمدرضا رمضانی، تولیدکننده شیرینی و شکلات با ارزیابی صنعت شیرینی و شکلات در ایران اظهار داشت: صنعت شیرینی و شکلات از دیرباز یک صنعت قوی در کشور بوده ودر سالهای گذشته رشد چشمگیری را در این صنعت شاهد بودیم.

رمضانی تصریح کرد: تولیدات داخلی طی سالهای گذشته با استفاده از روانشناسی درخواست های مصرف کننده توانسته است نیازهای مصرف کننده را تشخیص داده و تولیدات را با ذائقه ایرانی تطبیق دهد تا مصرف کننده به سمت محصولات خارجی نرود.

وی با بیان اینکه این صنعت در نیمه اول سال جاری از رشد خوبی برخوردار بوده است گفت:طی شش ماهه اول امسال صنعت شیرینی و شکلات از رشد ۵ درصدی برخوردارشده که انتظار می رود تا پایان سال به ۱۵ درصد برسد زیرا پتانسیل مناسب برای رشد این صنعت در کشور موجود است.

این تولیدکننده در خصوص اینکه کشورهای همسایه بازار مناسبی برای محصولات ایرانی هستند افزود: کشورهای همسایه بازار مناسبی برای تولیدات داخلی هستند و مخاطبین مناسبی برای محصولات ایرانی به حساب می آیند بنابراین می توان از طریق گسترش بازارمحصولات داخلی و توسعه صادرات این محصولات در خارج از کشور با بازارهای خارجی رقابت کرد.

این تولیدکننده در خصوص اینکه رشد این صنعت به نرخ ارز بستگی دارد افزود: در صورتیکه نرخ ارز به ثبات برسد ،تولیدکننده می داند که در یک مدت زمان مشخص با نرخ تعیین شده چه مقدار تولید داشته باشد زیرا محصولات ایرانی با محصولات خارجی برابری می کند و اگر مسائل ارزی سامان یابد محصولات داخلی ،بازار را دردست خود می گیرد.

رمضانی در پایان خاطرنشان کرد:محصولات داخلی از نظر کیفیت از تولیدات خارجی در جایگاه برتری قرار دارد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.