بازار داغ کنسرت‌ها به پاییز هم رسید/ گزارش

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

 در حالی که گرمای تابستان جایش را به خنکای پاییز می‌دهد، اما بازار کنسرت‌های موسیقی مثل سه ماه قبل همچنان داغ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صدور ۱۰ مجوز تازه برای اجراهای صحنه ای گروه های موسیقی، نشان می‌دهد تا پیش از فرا رسیدن ماه محرم در نیمه آبان، شاهد ترافیک کنسرت‌های موسیقی در تهران و شهرستان‌ها خواهیم بود.

با توجه به آن که از ۱۴ آبان، ایام سوگواری محرم و صفر آغاز و به مدت دو ماه برگزاری کنسرت‌ها تعطیل می‌شود، این روزها روند رو به رشد اجراهای صحنه ای گروه های موسیقی شتاب فزون‌تری یافته و همه به دنبال استفاده از فرصت باقی مانده می باشند.

در همین ارتباط، واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز اجرای صحنه ای ده گروه موسیقی دیگر را در تهران صادر کرده است.در این فهرست، نام چند خواننده پاپ از جمله احسان خواجه امیری، روزبه نعمت الهی، مرتضی پاشایی و علی عبدالملکی به چشم می‌خورد.

مرتضی پاشایی در کنسرت خود که ۱۱و ۱۲ مهر در سالن فرهنگی ورزشی مشهدی اجرا می‌شود، ۱۹قطعه از جمله «ستایش»، «عشق یعنی لحظه های بسیار خاص» و «می دونی» را می‌خواند.

کنسرت روزبه نعمت الهی ۲۴ و ۲۵ مهر با اجرای قطعاتی چون «عزیز مهربون» ،«دریا» ،«بی ستاره» و «هجرانی» در محل سالن اصلی مرکز همایش های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

علی عبدالمالکی روز ۲۸ مهر در دو نوبت در محل سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه می‌رود و  ۱۲قطعه از جمله «حرف نزن» ،«مسافر»، «یادت رفت» و «دیدم» را اجرا می‌کند.

سالن همایش‌های برج میلاد از ۳ تا ۵ آبان میزبان کنسرت احسان خواجه امیری خواهد بود. این خواننده که هر شب دو بار روی صحنه می‌رود، قطعاتی چون «به رام هیچ حسی شبیه تو نیست» ، «من این جوری نمی تونم» و «تو رو آرزو نکردم» را اجرا می‌کند.

دفتر موسیقی، مجوز اجرای چند گروه موسیقی کلاسیک را هم صادر کرده است. در روزهای پیش رو، تالار رودکی شاهد کنسرت‌های رسیتال پیانو به سرپرستی فرهنگ حکیمی در ۹ و ۱۲ مهر، رسیتال پیانو به سرپرستی کارن سلاجقه در ۸ و ۱۱ مهر و گروه موسیقی تریو خیام به سرپرستی آتنا مستعان اشتیاقی از ۱۷ تا ۱۹ مهر خواهد بود.

کنسرت‌های گروه تویو رسپینا به سرپرستی آرش اسد نژاد ۱۰ مهر و ارکستر پارس به سرپرستی ناصر نظر هم از ۱۵ تا ۱۸ مهر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

کنسرت‌های گروه قمر به سرپرستی نوید دهقان و خوانندگی امیر محمد تفتی و دو نوازی سنتور به سرپرستی سیاوش کامکار هم از جمله اجراهای موسیقی سنتی می باشند که روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر در تالار وحدت روی صحنه می‌روند.

پیش از این هم دفتر موسیقی مجوز اجرای چند کنسرت دیگر را برای ماه های مهر و آبان صادر کرده است که از آن میان می‌توان از حسین علیزاده، بیژن کامکار و گروه شمس نام برد.

استاد علیزاده روزهای ۱۱ و ۱۲ مهر با گروه هم آوایان در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌رود، کنسرت دف و نی با سرپرستی و خوانندگی بیژن کامکار ۲۹ و ۳۰ مهر در تالار وحدت برگزار می‌شود و ۹ و ۱۱ آبان سالن همایش‌های برج میلاد، میزبان گروه موسیقی شمس به سرپرستی کیخسرو پور ناظری خواهد بود.

از میان گروه های پاپ هم که پیش از این مجوز اجرای آن‌ها صادر شده است، می‌توان به کنسرت فرزاد فرزین در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به تاریخ‌های ۳۰ مهر و اول آبان اشاره کرد.

مهر امسال، تهران شاهد اجرای گروه های موسیقی کلاسیک و سنتی دیگری از جمله آنسامبل اپرای تهران، کر نامیرا، گرانادا، سرو آزاد، کر فیلارمونیک، خنیا و … هم خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.