بازار طلا در چه وضعیتی است؟

بینا- علی رغم روند کاهشی بهای دلار در بازار های جهانی و در کنار افت تولیدات معدنی، بهای جهانی طلا با افزایش قیمت مواجه شده است.
اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی بانکهای مرکزی جهانی، تأثیر زیادی بر افزایش نقدینگی در بازارهای مالی و پولی جهان خواهد داشت که این امرسبب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد.
براساس گزارشممتازنیوز،از این رو سرمایه گذاران که به دنبال حصاری در برابر افزایش نرخ تورم هستند رو به خرید طلا آورده اند و از آنجایی که میزان عرضه این فلز زرد رنگ رو به کاهش نهاده است،سبب شد تا اونس جهانی با افزایش همراه شود.
این گزارش حاکیست،کارشناسان و تحلیل گران با توجه به تحولات اقتصادی و پولی جهان بهای بیش از ۲۰۰۰ دلار را برای اونس جهانی تا پایان سال ۲۰۱۲ پیش بینی کرده اند.البته برخی از کارشناسان با دیدی وسیع تر معتقدند در بلند مدت بهای جهانی طلا به بیش از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار خواهد رسید.
شایان ذکراست، این پیش بینی ها در شرایطی صورت می گیرد که بانکهای مرکزی آمریکا، اروپا و ژاپن در حال حاضر در حال تزریق حجم زیادی از نقدینگی به اقتصاد جهان هستند که این مسأله سطح تقاضا را برای فلزات گرانبها به خصوص طلا به شدت افزایش خواهد داد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.