بازار مسکن بدون وام پرقدرت بیدار نمی‌شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مشاور مالی وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد: بازار مسکن بدون وام خرید پرقدرت که حداقل ۵۰ درصد قیمت مسکن را پوشش دهد، بیدار نمی‌شود.

به گزارش ممتاز(Bananews.ir)حسین عبده تبریزی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه اعتقاد ما این است که برای پرداخت وام مسکن به یک واحد مسکونی حداقل باید ۵۰ درصد قیمت پوشش داده شود، گفت: بانک مرکزی مجوز راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن را باید به‌گونه‌ای بدهد که بانک‌ها با کمبود منابع مواجه نشوند.
وی درخصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن گفت: بانک مرکزی درخصوص راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن معتقد است که بانک‌ها کم می‌آورند و به پول پرقدرت فشار می‌آورند؛ ولی ما می‌گوییم که باید طراحی به‌گونه‌ای باشد و مجوز به صندوق به گونه‌ای بدهید که از نظر منابع کم نیاورند.
وی ادامه داد:ولی به هر حال گرفتاری این است که مردم نمی‌توانند با سود بالا و ۳۰ درصد وام بگیرند، پس دولت باید مابه‌التفاوت را پرداخت کند، بنابراین مشکلی که وجود دارد روی همین مابه‌التفاوت است.
عبده تبریزی گفت: رکود بازار مسکن آنقدر عمیق است که اگر ما بازار رهن و وام بلندمدت مسکن ندهیم، این بازار مسکن بیداربشو نیست.
وی ادامه داد: این صندوق‌ها کمک به خانه‌دار شدن اشخاص است و اگر اشخاص می‌توانستند ۸۰ درصد وام بگیرند و خانه بخرند نیازی به این صندوق‌ها نبود؛ پس این صندوق‌ها برای کمک به نظام بانکی است که اول پس‌اندازی صورت بگیرد، بعد مردم وام بگیرند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.