بازار کتابخوان‌های الکترونیکی کساد شد

۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است موبنا- تحقیقات نشان داده در طول سه ماهه تابستان میزان فروش کتابخوان های الکترونیکی با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

افزایش فروش و محبوبیت تبلت های رایانه ای سبب شده تا میزان فروش کتابخوان های الکترونیکی با کاهش همراه شود.
بر اساس گزارش تفسیری موسسه مشاوره و اطلاعات بازار MIC در تایوان، آمریکا، اروپا، ژاپن و کشورهای در حال توسعه بزرگ ترین خریداران کتابخوان های الکترونیکی دنیا را تشکیل می دهند.
بر این اساس انتظار می رود تا سال آینده میزان فروش این دستگاه ها با رشد اندک به ۱۸٫۲ میلیون دستگاه و تا سال ۲۰۱۶ به ۲۳ میلیون دستگاه برسد.

بر این اساس آمازون، ارایه دهنده کتابخوان الکترونیکی کیندل قیمت این دستگاه را در آمریکای شمالی به نصف کاهش داده و اعلام نموده نسخه های پیشرفته تر آن را با قیمتی معادل ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار به فروش می رساند.

گزارش ها حاکی است، ایالت متحده آمریکا همچنان بزرگ ترین بازار درخواست برای کتابخوان های الکترونیکی باقی خواهد ماند و پس از آن اروپا، ژاپن و چین بازارهای بزرگی برای خرید کتابخوان های الکترونیکی به شمار می روند.

بر اساس گزارش تفسیری MIC، تعداد کسانی که به خواندن کتاب روی گوشی های موبایل خود می پردازند در حال افزایش است و انتظار می رود تعداد این افراد از کسانی که روی دستگاه های الکترونیکی کتابخوان، به این کار می پردازند بیشتر شود.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.