بازتاب شکار دومین پهپاد آمریکایی در رسانه‌های دنیا

۱۵م آذر ،

تنها دقایقی پس از شکار یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، خبر آن به تیتر یک رسانه‌های دنیا تبدیل شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران توانست صبح امروز -سه‌شنبه- دومین پهپاد جاسوسی آمریکا را در اختیار بگیرد.

بنا بر این گزارش یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز قبل با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود که به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شده است.

خبرگزاری رویترز در خبری فوری به پوشش خبر شکار این پهپاد آمریکایی پرداخت و به نقل از رسانه‌های ایرانی تاکید کرد که این هواپیمای بدون سرنشین در حال جمع‌آوری اطلاعات از آب‌های خلیج فارس بوده است.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه می‌نویسد ایران ماه قبل اعلام کرده بود که یک پهپاد آمریکایی قصد ورود به آسمان ایران را داشته است.

شبکه خبری بی‌.بی‌.سی نیز این خبر را به صورت فوری پوشش داد و این تیتر را برای خبر خود برگزید: « پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های خلیج فارس شکار شده است.»

بی‌.بی.سی در ادامه پوشش فوری این خبر نوشت: مقامات آمریکایی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت: مقامات ایرانی هنوز جزئیات محل و زمان این رخداد را اعلام نکرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه و شبکه خبری فرانس ۲۴ هم با انتشار یافتن این خبر نوشت که سپاه ایران هنوز جزئیات این خبر و چگونگی شکار این پهپاد را منتشر نکرده است.

روزنامه اسرائیلی «تایمز اسرائیل» نیز تیتر «ایران می‌گوید که یک پهپاد آمریکایی دیگر را شکار کرده است» را برای این خبر برگزید و به پوشش فوری این خبر پرداخت

شبکه العربیه و شبکه الجزیره نیز بلافاصله پس از انتشار یافتن این خبر، آن را پوشش داده و اعلام کردند ایران مدعی شده است که یک پهپاد آمریکایی را شکار کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.