بازتاب شکست ایران در رسانه‌های عربی

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری ایسنا، شاگردان کی‌روش در دور برگشت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل مقابل ازبکستان تن iبه شکست دادند و شانس رسیدن iبه صدر جدول رده‌بندی را از دست دادند.

شکست ایران مقابل ازبکستان در رسانه‌های عربی بازتاب داشت.

* روزنامه‌ الاقتصادیه عربستان با این تیتر آغاز کرد:

“ازبکستان با شکست ایران تنور رقابت را گرم کرد”

این روزنامه‌ عربستانی نوشت ازبکستان با پیروزی مقابل ایران در ورزشگاه آزادی هشت امتیازی شد و iبه صدر جدول رده‌بندی این گروه رسید. تیم ملی ایران نتوانست از امتیاز میزبانی و تماشاگران خود برای رسیدن iبه صدر جدول رده‌بندی این گروه استفاده کند و برای دومین بار در این مرحله متحمل شکست شد.

* سایت الکاس قطر:

“ازبکستان با شکست ایران iبه صدر جدول رده‌بندی رسید”

این سایت قطری هم پس از شکست ملی‌پوشان ایران نوشت: ازبکستان با تک گل باکایف در دقیقه ۷۱ تیم ملی ایران را مقابل تماشاگران خود در ورزشگاه آزادی شکست داد و با هشت امتیاز جای کره جنوبی را در صدر جدول رده‌بندی گرفت. این در حالی است که ایران با همان هفت امتیاز تنها تفاضل گل iبهتر نسبت iبه قطر iبه رده سوم جدول رده‌بندی سقوط کرد.

این دومین شکست ایران در این مرحله iبه شمار می‌آید، آنها پیش از این هم در دور رفت با یک گل در بیروت مقابل لبنان تن iبه شکست دادند.

* سایت Yallah koora:

“ازبکستان ایران را غافلگیر کرد”

این سایت مصری در تحلیل خود از بازی ایران و ازبکستان نوشت: ایران نمایش خوبی در ورزشگاه آزادی نداشت. ازبکستان که در این دیدار iبه ضد حملات چشم دوخته بود، دومین پیروزی خود را iبه دست آورد. قابل توجه این است که هر دو پیروزی ازبکستان در خارج از خانه بوده است، آنها پیش از این هم با همین نتیجه‌ قطر را در دوحه شکست دادند.

ازبکستان با گل دقیقه ۷۱ باکایف انتقام شکست مقابل ایران در بازی اول دور رفت را گرفت.

* سایت الاخبار لبنان:

“ازبکستان با شکست ایران iبه صدر جدول رده‌بندی گروه A رسید”

این سایت لبنانی iبه دنبال شکست شاگردان کارلوس کی‌روش در ورزشگاه آزادی نوشت: ازبکستان با تک گل باکایف پیروزی ارزشمندی را در خارج از خانه iبه دست آورد. با این پیروزی ازبک‌ها از شانس‌های صعود iبه جام جهانی برای اولین بار در تاریخ خود قرار گرفتند.

در ادامه تحلیل این سایت لبنانی آمده است: ازبکستان با تک گل دقیقه ۷۱ باکایف تماشاگران پرشور ایرانی را وادار iبه سکوت کرد و ضربه سنگینی را بر پیکره ملی‌پوشان ایران برای صعود iبه جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل وارد کرد. ایران در دقایق اولیه بازی تیم سرتر بود، اما همچون دیگر دیدارهای این مرحله در گلزنی با مشکل مواجه شد.

نمایش خوب ایران خوشحالی کارلوس کی‌روش را در سکوها iبه دنبال داشت. تیم ازبکستان در خط دفاعی با صلابت کار کرد و با تکیه بر سرور جبارف iبهترین بازیکن آسیا موقعیت‌هایی را بر روی دروازه‌ ایران ایجاد کرد. کی‌روش در نیمه دوم برای پیروزی در این دیدار خانگی کریم انصاری فرد را iبه جای خلعتبری iبه میدان فرستاد، اما با مرور وقت بازیکنان میهمان بر بازی مسلط شدند و نمایش iبهتری از خود نشان دادند و در نهایت توانستند روی یک ضربه آزاد iبه گل برسند.

ایران پس از این گل iبه بازی هجومی روی آورد و بر روی دروازه‌ ازبک ها فشار وارد کرد، اما iبه نتیجه‌ای نرسید و این ازبکستان بود که با پیروزی یک بر صفر انتقام شکست در دیدار رفت را گرفت.

* سایت المستقله بغداد:

“ازبکستان از ایران انتقام گرفت”

این سایت عراقی بعد از پایان بازی نوشت: ازبکستان با تک گل باکایف در ورزشگاه آزادی انتقام شکست مقابل ایران را گرفت و با هشت امتیاز iبه تنهایی در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت. نیمه اول با تساوی بدون گل iبه پایان رسید، اما در نیمه دوم باکایف روی ارسال زیبای سرور جباراف سه امتیاز حساس این دیدار را برای ازبک ها iبه ارمغان آورد.

داور دو گل ایران را iبه خاطر آفساید مردود اعلام کرد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.