بازداشت یک ایرانی به اتهام حمله به سفارت اسرائیل‎

۳۱فروردین۱۳،

شفاف نیوز: یک شهروند ایرانی در نپال به اتهام برنامه ریزی برای حمله به سفارت اسرائیل بازداشت شد.

روزنامه نپالی هیمالیا تایمز نوشت، کادر امنیتی سفارت اسرائیل در نپال یک شهروند ایرانی را که گفته می شود دارای پاسپورت اسرائیلی است به اتهام انجام کارهای شبهه برانگیز بازداشت و برای اجرای تحقیقات بیشتر به دولت نپال تحویل داده است.

از سوی دیگر روزنامه آناپورنا پست یکی دیگر از روزنامه های نپالی گزارش داد که این شهروند ایرانی که “محسن کربیان” نام دارد در ۱۳ آوریل جاری ( دو هفته پیش) بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش این فرد بعد از مشکوک به کنترل ساختمان سفارت و جمع آوری اطلاعات و همچنین همراه داشتن نقشه منطقه محل سفارت اسرائیل بازداشت شده است.

این شهروند ایرانی با یک پاسپورت اسرائیلی تقلبی و با نام جعلی “الکساندر” در هتل “تامل” نپال اقامت داشته و اعلام کرده است که تنها برای تعمیر کامپیوتر همراه خود به آن منطقه رفته و قصد انجام هیچ کاری را نداشته است.

این گزارش می افزاید: کربیان از سال ۲۰۰۴ در بانکوک اقامت داشته و مدتی پیش با خانواده اش و با پاسپورت اسرائیلی جعلی که در مالزی گرفته بود به نپال آمده است.

وی در تحقیقاتی که صورت گرفته، گفته است که بعد از شکست در کار لباس فروشی در مالزی به نپال آمده است تا بعد از آن برای گرفتن پناهندگی به اروپا برود.

پلیس نپال همچنین اعلام کرده است که این فرد بعد از خروج از مالزی و ورود به نپال در سریلانکا توقف داشته است.

پلیس نپال معتقد است که کربیان برای اجرای عملیاتی برای مورد هدف قرار دادن فردی در داخل سفارت اسرائیل یا خود ساختمان سفارت اسرائیل یا علیه تجمع اسرائیلی ها برنامه ریزی کرده بود.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.