بازداشت یک محقق ایرانی در سوئد

محقق ایرانی پژوهشگاه ابن سینا و استادیار دانشگاه کارولینسکای سوئد پس از بازداشت در زندان سوئد،‌ هم اکنون به حالت کما از زندان خارج و به یکی از بیمارستان های این کشور منتقل شده است.

مهر : محقق ایرانی پژوهشگاه ابن سینا و استادیار دانشگاه کارولینسکای سوئد پس از بازداشت در زندان سوئد،‌ هم اکنون به حالت کما از زندان خارج و به یکی از بیمارستان های این کشور منتقل شده است.

سعید ربانی – فرزند این محقق ایرانی اظهار داشت: دکتر حجت الله ربانی دانشمند ایرانی و استادیار دانشگاه کارولینسکای سوئد پس از گذراندن چند روز در زندان این کشور،‌ روز گذشته در حالت کما از زندان خارج و به اورژانس یکی از بیمارستانهای سوئد منتقل شد.

وی افزود: وی که برای اجرای پروژه های تحقیقاتی به ایران سفر کرده بود، پس از بازگشت به سوئد متوجه خیانت همسر خود می شود و پس ازدرگیری با وی به مدت ۵ سال به حبس محکوم می شود.

فرزند این محقق ایرانی اظهار داشت: پس از گذشت ۱٫۵ ماه از گذشت حبس پدرم، وی را در حالت کما و بیهوشی در سلول خود یافتند.

وی گفت: دکتر ربانی در حال حاضر در یکی از بیمارستانهای سوئد بستری است و بدون هیچ گونه جراحت جسمی به حالت کما رفته است.

سعید ربانی تأکید کرد: تضمین سلامت این دانشمند به عهده دولت سوئد است.

بر اساس اعلام پژوهشگاه ابن سینا،‌ دکتر حجت الله ربانی مسئول پروژه تولید واکسن ضد سرطان در ایران بوده است وی همچنین یکی از دانشمندان برجسته ایرانی است که پروژه های تحقیقاتی زیادی از جمله تولید ۱ مارکر که ۱۴ نوع سرطان را تشخیص می دهد، انجام داده است. دکتر ربانی موفق به ثبت بین المللی این ابداع خود شده بود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.