بازدید بیش از ۱۳۵۰۰۰ بازدید کننده از کاخ موزه ملت در ایام نوروز

۱۴فروردین۱۳،

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از بازدید بیش از ۱۳۵۰۰۰ بازدید کننده از کاخ موزه ملت در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سعدآباد؛  محمد صالح رضاخانی با بیان این که  

کاخ موزه ملت در ایام نوروز پر رونق‌ترین موزه سعدآباد بوده و بیش از ۱۳۵۰۰۰ بازدید کننده داشته که از این میان حدود ۲۰۰۰ بازدیدکننده آن گردشگران خارجی بوده اند؛ اظهار داشت: از اول تا دوازدهم فروردین گردشگران داخلی و خارجی بسیار بسیاری از مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد بازدید کردند که این امر مبین ظرفیت بالای این مجموعه است.

وی تصریح کرد: این مجموعه درروز سیزدهم فروردین برای جلوگیری از آسیب رسیدن به طبیعت باغ‌ موزه، تعطیل و در سایر ایام پذیرای علاقه‌مندان به آثار تاریخی و گردشگران پایتخت بود.

این مقام مسئول ادامه داد: برپایی جشنواره و نمایشگاه نوروزی «صدای بهار»، از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام بود که توجه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب کرد که این جشنواره و نمایشگاه تا عصر جمعه ۱۶ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است کاخ سفید بزرگترین کاخ مجموعه ۱۱۰ هکتاری سعدآباد است که به سبب رنگ سفید نمای آن به این نام شهرت یافته بود.این بنا, علاوه برآنکه اختصاص به امور اداری و تشریفاتی داشته اقامتگاه تابستانی پهلوی دوم و همسرش ,فرح نیز بوده است. بنای کاخ به دستور رضاخان در سال ۱۳۱۰ خورشیدی آغاز گردید و در سال ۱۳۱۵ به پایان رسید./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.