بازدید معاون اداره کل بهداشت و درمان زندانهای کشور از زندانهای استان اردبیل

معاون اداره کل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از اماکن عمومی، خدماتی و بهداشتی و بندهای اقامتی زندان‌های استان اردبیل بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، ابراهیمی در این بازدید، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی از جمله پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، ارتباطات فردی، کنترل خشم و خدمات مشاوره‌ای به ویژه اجرای طرح معتادان درمانی را از عوامل اصلی درمان، بازسازی روحی و جسمی مددجویان و کاهش ناهنجاری‌ها در زندان‌ها برشمرد.

وی افزود: جلب همکاری مشاوران و روانشناسان اعزامی از سوی اداره بهزیستی شهرستان‌ها در قالب تفاهم‌نامه و به صورت رایگان از موفقیت‌های طرح کاهش آسیب در زندان‌های استان به ویژه زندان مشگین‌شهر است.

وی با بیان اینکه واحد بهداشت و درمان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نیازمند تجدید نظر و تقویت است، اظهار کرد: خدمات شبانه‌روزی عوامل بهداشت و درمان در خور توجه و عامل ایجاد امنیت و بهداشت روانی در زندان‌ها محسوب می‌شود.

ابراهیمی تدوین برنامه عملیاتی طرح ستاد کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در بحث آموزش و درمان را مفید دانست.

وی با ارائه گزارشی از بازدید سه روزه خود از زندان‌های اردبیل، خلخال، گرمی، مشگین‌شهر و مجتمع‌های کاردرمانی و حرفه‌آموزی اردبیل و پارس‌آباد و کانون اصلاح و تربیت استان گفت: اقدامات اخیر در زمینه پروژه‌ای و عمرانی بسیار قابل توجه و فراتر از سال‌های قبل است و سایر اقدامات نیز بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.