بازرس کل امور نظامی، امنیتی و نهادهای سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین ‘مصطفی پورمحمدی’ در این حکم از زحمات ‘قاسم مزینانی’ بازرس کل پیشین این اداره تقدیر و تشکر کرد.

به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری و در اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سازمانی به نام «سازمان بازرسی کل کشور» زیر نظر قوه قضائیه و با اختیارات و وظایف مندرج در قانون تشکیل شده است.

وظایف سازمان بازرسی کل کشور در قالب فعالیت های منظم و هدف دار بر اساس مأموریت قانونی سازمان نسبت به نظارت و بازرسی از دستگاه‌های مشمول بازرسی، طی سه نوع بازرسی انجام می‌پذیرد.

۱٫ بازرسی مستمر: این بازرسی که عمده فعالیت های سازمان را در بر می‌گیرد در قالب برنامه سالیانه با استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود مبتنی بر پایه‌های علمی و شناخت کامل از نیازها و شرایط حاکم بر کشور صورت می‌پذیرد.

جهت گیری اصلی برنامه‌های عملیاتی بر اساس سیاست ها و خط‌مشی‌های کلی نظام با هدف نظارت و بازرسی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات مندرج در ماده ۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور تعیین می‌گردد.

۲٫ بازرسی فوق‌العاده: انجام بازرسی‌های فوق العاده حسب الامر رهبر معظم انقلاب و یا به دستور رئیس قوه قضائیه و یا درخواست رئیس جمهور و یا کمیسیون اصول ۸۸ و ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و یا بنا به تقاضای وزیر یا مسئول دستگاه‌های اجرایی ذیربط و یا هر موردی که به نظر رئیس سازمان ضروری تشخیص داده شود صورت می‌پذیرد.

۳٫ بازرسی موردی: رئیس سازمان می‌تواند بر اساس ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، بدنبال شکایات و اعلام های با دلیل و مدرک، بازرس و یا هیأت بازرسی برای رسیدگی به موضوع اعزام و یا مامور کند.

اجتمام*۱۴۲۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۸۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.