بازسازی ذخایر دریای خزر در اولویت سازمان شیلات قرار دارد

به گزارش ایرنا، ‘غلامرضا رازقی ‘ روز سه شنبه در جشن نخستین مرحله استحصال خاویار پرورشی مازندران از گونه فیل ماهی افزود: صید تجاری از دریای خزر باید از برنامه های شیلاتی کشورهای این دریا خارج شود.

وی با بیان اینکه همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر در حفظ ذخایر آبزی این دریا مهم است، خاطر نشان کرد: ایران به عنوان یکی از نمایندگان دریای خزر در جهان، بازسازی ذخایر دریای خزر را فرصتی برای حفظ خاویار خزری در دنیا می داند.

رییس سازمان شیلات ایران به اهمیت خاویار و بازار خاویار ایرانی در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان شیلات ایران برای جبران کمبود خاویار، برنامه پرورش ماهیان خاویاری را به صورت جدی دنبال کرده است.

رازقی به ظرفیت شیلاتی استان مازندران اشاره کرد و گفت: استحصال خاویار پرورشی در این استان ، توسعه جدی شیلاتی کشور محسوب می شود.

رازقی با تاکید بر اینکه حمایت های مالی در قالب ارایه تسهیلات به پرورش دهندگان آبزی پروری با قوت ادامه خواهد داشت، ادامه داد: خودکفایی در تولید آبزیان و صادرات آن از برنامه ها مهم شیلات ایران است.

رییس سازمان شیلات ایران به اهمیت پرورش میگو در شمال ایران اشاره کرد و گفت : پرورش میگو در استان گلستان در حال انجام است و استان مازندران نیز می تواند در این بخش نیز وارد شود.

وی حاشیه دریای خزر را ظرفیتی برای پرورش و تولید میگو دانست و گفت: در چند سال اخیر با توجه به توصیه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی،‌ پرورش و تولید میگو افزایش پیدا کرده است.

وی به توجه ویژه دولت به بخش های مختلف کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: اعتبارات خوبی برای توسعه بخش کشاورزی تخصیص یافته است.

رازقی گفت: بخش خصوصی با بهره گیری از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی به راحتی می تواند از ظرفیت شیلاتی استفاده کند.

جشن استحصال خاویار پرورشی از گونه فیل ماهی امروز در شرکت آبزی گستر ساعی از ۶۰قطعه ماهی ۱۱ ساله در ساری آغاز شد.ک/۲

۲۵۸۵/۴۰۲ ** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۶۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.