بازنگری آیین‌نامه ضوابط نحوه تعیین میزان حق بیمه رشته‌های بیمه غیر مستقیم زندگی

براساس دعوت سندیکای بیمه گران ایران معاونان فنی ۱۸ شرکت بیمه‌ای در نشست مشترکی که روز یکشنبه دوم مهر در محل سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، در این نشست پس از بیان اهداف برگزاری جلسه توسط نماینده سندیکا ، آیین نامه ضوابط نحوه تعیین میزان حق بیمه رشته‌های بیمه غیر مستقیم زندگی مصوب ۲۵ اسفند ۸۹ شورای بیمه که مقرر شده مورد بازنگری قرار گیرد، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و اعضای حاضر در جلسه نظرات کارشناسی خود را در خصوص آیین نامه مخصوصا مواد ۲، ۳ ، ۴ و ۸ بیان کردند.

به موجب ماده ۲ این آیین نامه موسسات بیمه موظف‌اند مبانی و روش تعیین حق بیمه و یا نرخ بیمه رشته‌های بیمه غیر زندگی و تغییرات بعدی آن را قبل از اجرا با توجه به موازین فنی ، ارزیابی ریسک و محاسبات اکچوئری ،در هیات مدیره خود تصویب و یک نسخه از آن را به بیمه مرکزی ارسال کنند و صدور هرگونه بیمه نامه خارج از چارچوب مصوب هیات مدیره موسسه بیمه ممنوع است.

همچنین براساس مفاد ماده ۸ آیین نامه مذکور در صورت عدم اجرای مفاد این آیین نامه توسط موسسات بیمه، بیمه مرکزی می‌تواند حسب مورد اقدامات از جمله تذکر شفاهی به مدیران فنی، مدیر عامل و هیات مدیره شرکت بیمه و یا اعلام سلب صلاحیت مسوول فنی ، مدیر فنی ، معاون فنی و هیات مدیره شرکت بیمه و یا اعلام سلب صلاحیت مسوول فنی، و یا مدیرعامل اعمال کند.

تعویق پروانه فعالیت موسسه بیمه در یک یا چند رشته بیمه با تصویب شورای عالی بیمه از جمله مواردی است که می‌تواند توسط بیمه مرکزی اعمال شود.

حاضرین در این جلسه به دلیل اهمیت و حساسیت آیین نامه مذکور توافق کردند که پیشنهادات و نظرات مکتوب خود را حداکثر ظرف مدت ۴ روز به سندیکای بیمه گران ایران ارسال کنند تا پس از بررسی و جمع بندی لازم به منظور طی تشریفات قانونی به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال شود.

در پایان معاونان فنی شرکت‌ کننده در جلسه درخواست کردند بیمه مرکزی گزارشی از نتایج حاصل از اجرای آیین نامه را به سندیکای بیمه گران ایران نیز اعلام کند.البته به موجب مفاد ماده ۹ آیین نامه مورد بحث بیمه مرکزی ملزم به ارائه گزارشات شش ماه از نتایج اجرای ایین نامه به شورای عالی بیمه است.

همچنین معاونان فنی شرکت‌های بیمه از سندیکای بیمه گران ایران درخواست کردند به منظور تعامل و تبادل نظر و اطلاعات در خصوص مسایل فنی و بیمه‌ای برنامه نشست مشترک معاونان فنی به صورت دوره‌ای و حداقل هر دوماه یکبار اجرا شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.