بازنگری ۷۰ سرفصل توسط کمیته علم و قرآن و حدیث شکل گرفت

۰۹م آذر ،

بازنگری ۶۰ تا ۷۰ سرفصل یا گرایش توسط کمیته علوم و قرآن و حدیث با توجه به ضرورت جامعه شکل گرفت.

سعیدی روشن سرپرست کمیته علوم قرآن و حدیث  امروز در نشست خبری تحول و ارتقاء محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته های دانشگاهی که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: علوم قرآن و حدیث گسترده ی وسیعی از میراث ما را تشکیل می دهد چنانچه این نقد ادبی که امروزه در غرب رواج پیدا کرده همان نقد شعری که در دهه های قبل در کشور ما رواج داشته است.

وی افزود:کمیته قرآن و حدیث با ۱۷ یا ۱۸ گرایش و شاخه در سال ۸۵ تشکیل شده بود که نگاه  ویرایشی داشته است.

سعیدی روشن به نتیجه این نشست ها اشاره کرد و گفت:  بر اساس این نشست ها ۶۰ یا ۷۰ سرفصل یا گرایش یا رشته بررسی شده  و مورد بازنگری قرار گرفته است و امروزه این رشته بنابر ضرورت جامعه باید توسعه بیشتری در جامعه داشته باشد.

وی اظهار داشت: آثار و کتاب هایی که وجود دارد جوابگوی ما نیست چنانچه دانشکده دکتری در ۲ دوره تاسیس شده و بعضی از اساتید این دغدغه را دارند که منابع و آثار را به روز کنند.

سعیدی روشن تصریح کرد: هم اکنون دانشگاه اصفهان به عنوان یک دانشگاه مادر دارای یک هدفگذاری است که توسعه ۲۰ ساله را مشخص کرده و متناسب با ظرفیت ها باید خدمت مناسبی در عرصه علم قرآن و حدیث قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: بررسی آسیب ها و تجمیع همه ظرفیت ها باید در این کمیته شکل بگیرد  هر چند ما در وضعیت خوبی قرار داریم اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.