بازگشایی مدارس از هفته آینده /ارائه خدمات حضوری به دوازدهمی‌ها تا ۱۰خرداد

وزیر آموزش و پرورش از بازگشایی مدارس در هفته آینده (۲۷ اردبیهشت) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فراهم کردن تمهیدات لازم در ضدعفونی کردن مدارس خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشایی مدارس از ۲۷اردبیهشت خبر داد.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان اجبار نیست و تنها برای رفع مشکلات و سئوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

بازگشایی تمامی مدارس به جز استثنایی‌ها 

حاجی میرزایی ادامه داد: کلیه مدارس ابتدایی و متوسط (به جز کودکان استثنایی) از ۲۷ اردیبهشت به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات آموزشی غیرحضوری، بهره‌مند شوند دایر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استمرار روش‌های آموزش غیرحضوری، از تلویزیون و بستر شاد تصریح کرد: استفاده دانش آموزان از تمام یا بخشی از فرصت فراهم شده حسب نیاز و به صورت داوطلبانه خواهد بود.

ارائه خدمات حضوری به دانش آموزان پایه دوازدهم تا دهم خرداد ماه

وی گفت: با توجه به تعیین تاریخ ۱۷ خرداد برای شروع امتحانات پایه دوازدهم، ارائه خدمات حضوری به دانش آموزان پایه دوازدهم تا دهم خرداد ماه خواهد بود.

حاجی میرزایی با تاکید بر اهمیت سلامت دانش آموزان در روزهای بازگشایی مدارس، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش تمهیدات لازم را برای ضدعفونی کردن مدارس و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت فراهم کرده و باید در جهت توجیه و آموزش دانش آموزان اقدام کند.

آغاز سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از مردادماه

وی در خصوص سنجش سلامت دانش آموزان ابتدایی افزود: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی، با رعایت جوانب بهداشتی از مردادماه آغاز خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است؛ دستورالعمل اجرایی این مصوبه توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.