بازگشایی مشروط تالارها از امروز+شرایط جدید

طبق اعلام اتاق اصناف، از امروز تالارها در همه شهرها با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد با شرایط جدید مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش ممتازنیوز، در پی مکاتبات و پیگیری‌های اتاق اصناف ایران مبنی بر بازگشایی وفعالیت مجدد تالارها، کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا امروز (۶ خرداد) ماه موافقت خود را در خصوص صدور مجوز فعالیت مجدد تالارها مشروط بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها اعلام کرد.

براین اساس مقرر شد در فضای باز تالارها با در نظر گرفتن فاصله سه متر برای هر صندلی و تامین فضای هشت متر مربع برای هرنفر، حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت و پذیرش مشتری برای خدمات انجام شود.

همچنین در خصوص فضای بسته و مسقف تالارها (سالن) علاوه بر الزام رعایت دستورالعمل‌ها اعلام شده در فضای باز، رعایت محدودیت پذیرش مشتری در شهرهای قرمز حداکثر تا ۱۵ نفر، نارنجی ۲۰نفر، زرد ۳۰ نفر و در شهر ها با شرایط آبی تا ۵۰ نفر لازم‌ و ضروری است.

اواخر دی ماه سال گذشته بعد از نزدیک به یک سال تعطیلی بر اثر شیوع ویروس کرونا، تالارها فعالیت خود را در مناطق زرد از سر گرفتند که با شروع موج جدید کرونا بعد از عید نوروز مجددا در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل شدند.

طبق اعلام رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران، تعطیلات سال قبل منجر به ورشکستگی کامل این صنف شده بود و بر اساس برآوردها حدود ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پی تعطیلی تالارها بیکار شدند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.