بازگشایی پرونده کدفروشان اقتصادی در دادستانی/ حمله سایبری به وزارت نفت

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی برخی از اخبار مهم اقتصادی در هفته جاری نشان می دهد که اولتیماتوم ۱۵روزه دولت در بهمن‌ماه ۹۰ و صدور دستور هیئت وزیران به دستگاه‌ها برای تعیین تکلیف نیروهای شرکتی جنجالی شده و توسط هیئت تطبیق مقررات با مصوبات مجلس مغایر با قانون شناخته و برای اصلاح و جلوگیری از اجرای آن به دولت ابلاغ شد.

سید محسن قمصری در گفتگو با مهر گفت: فروش نفت به شرکت توتال فرانسه متوقف شد، ضمن اینکه فروش نفت به انی ایتالیا و استات اویل نروژ بابت قراردادهای بیع متقابل همچنان ادامه دارد و فعلا قطع نشده است.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران از تحویل ۱۵۶ هزار قطعه سکه در دو روز به پیش خریداران خبرداد و با اعلام اینکه نرخ گواهی سپرده جایگزین ۲۴ درصد است، گفت: نرخ سکه‌هایی که توسط بانک ملی خریداری می شود، به نرخ روز خواهد بود.

دولت با محوریت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور بالاخره گرانی‌های اخیر را پذیرفت و وی استانداران را فرا خواند و خواستار مقابله با افزایش بی‌رویه قیمتها در بازار شد.

خبرگزاری مهر تصویر ابلاغیه دولت برای واردات خودرو با عمر سه سال را منتشر کرد. بر اساس این مصوبه، کارکنان سفارتخانه‌ها و ایرانیان مقیم خارج می‌توانند برای یک بار نسبت به واردات یک دستگاه خودروی سواری تولید داخل صادراتی به عنوان کالای برگشتی به کشور اقدام کنند.

با نزدیک شدن به فصل اجاره، مراجعه مستاجران به بنگاه های املاک افزایش پیدا کرده است و آنها قصد دارند قبل از شروع فصل اجاره بها و احتمال افزایش قیمت، آپارتمان مناسب خود را پیدا کنند.

با دستور رئیس جمهور و موافقت وزیر نفت و به منظور تسریع در رفع بحران آب گرفتگی برخی از خطوط متروی تهران، شرکت حفاری شمال تخلیه آب در ایستگاه‌های مختلف غرب تهران را آغاز کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اعلام اینکه آبرسانی و برقدار کردن پروژه های مسکن مهر در سالجاری از اولویتهای وزارت نیرو است، از کمبود منابع مالی و وعده‌های دولت و رئیس جمهور در این زمینه خبر داد.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور از همکاری قوه قضائیه و وزارت ارشاد برای جلوگیری از انتشار آگهی های کدفروشی خبر داد و گفت: قوه قضائیه از سازمان مالیاتی مصادیق کدفروشی‌ها را درخواست کرده و لیستی از کدفروشان به دادستانی کل کشور اعلام شده است.

سازمان بازرسی کل کشور ضمن ارائه پیشنهاداتی برای جلوگیری از کاهش فعالیت خطوط هوایی، توقف یا ورشکستگی صنعت هوانوردی کشور در اثر هدفمندسازی یارانه‌ها، خواستار آزادسازی قیمت بلیت هواپیما شد.

براساس جدیدترین مصوبه دولت که به تائید رئیس جمهور رسید، ضمن تعیین شرایط جدید نحوه عزل و ارتقای مدیران دولتی، مدت دوره مدیریت حرفه‌ای مدیران چهار سال اعلام شد.

حمله سایبری بعد از ظهر امروز به شبکه اینترنتی و مخابراتی ساختمان‌های اصلی وزارت نفت، شرکت ملی نفت و سایر شرکتهای تابع نفت شده اما با اقدامات انجام شده از ورود ویروس به سامانه‌های اصلی اینترنتی جلوگیری شده است.

پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها این برای چهارمین بار است که قیمت شیرخام افزایش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه من شخصا فکر می کنم بهتر است هدفگذاری عددی برای بسته اشتغال ۹۱ نداشته باشیم، گفت: دولت به هدف خود در مورد نیروهای شرکتی رسید.

همزمان با تحریم بین‌المللی شبکه بانکی و مشکلات تبادل ارز از طریق بانک مرکزی، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، دستور تهاتر بخشی از محصولات پتروشیمی با برخی از کالاهای اساسی همچون برنج، گندم، چای و شکر صادر شد.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی تمام پرونده‌های مالیاتی گروه آریا خبرداد و گفت: سازمان مالیاتی هر ماه لیست جدید و آمار بدهکاران و ممنوع الخروجی‌های مالیاتی را به شرکت اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها ارائه می‌کند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، قطر را بازار جدید صادرات فرش ایرانی دانست و گفت: تجار قطر این آمادگی را دارند که در یک اقدام مشارکتی، فرش دستباف ایرانی را به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر کنند.

در حالی مقامات کارگری کشور از ارسال لایحه اصلاح قانون کار به دولت اظهار بی‌اطلاعی و تعجب می‌کنند که وزیر تعاون، کار و رفاه از ارائه این لایحه به دولت خبر داده است. با این حال، کارگران می‌گویند قرار بود برای توافق نهایی مذاکره کنیم.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران دلیل پیش خریداران سکه برای فروش سکه به شعب بانکی را جلوگیری از ایجاد خطر خروج سکه از شعبه عنوان کرد و گفت: مردم از ۳ گزینه پیشنهادی جایگزین تحویل سکه استقبال کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز خرید تضمینی گندم در کشور خبرداد و گفت: بر اساس اعلام وزارت جهادکشاورزی، تولید گندم در کشور امسال به ۱۴ میلیون تن خواهد رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران از حاکم شدن دلالان بر بازار موز ایران سخن گفت و افزود: سازمان بازرسی و نظارت بر میادین میوه و تره بار مدعی شده است که موز کیلویی ۵۰۰۰ تومان در سطح شهر فروخته می‌شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در واکنش به جوسازی امروز رسانه‌های غربی از صادرات روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت به پالایشگاه‌های چین خبر داد و اعلام کرد: کاهش ۵۴ درصدی صادرات نفت ایران به چین صحت ندارد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.