بازگشت بازنشسته‌ها به فدراسیون فوتبال!

فریدون اصفهانیان دو سال بعد از اینکه ریاست کمیته داوران را به علت بازنشستگی ترک کرده بود، حالا به عنوان یک نیروی تازه نفس به این کمیته بازگشته است!

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، فریدون اصفهانیان مجددا سرپرستی کمیته داوران فدراسیون فوتبال را در اختیار گرفته تا این فدراسیون همانند یک جزیره خود مختار از قوانین ومقررات داخلی ایران به فعالیت خود ادامه دهد. بازگشت اصفهانیان به این کمیته در حالی است که سال ۹۷ با علم بر وضع و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، از سمتش کناره‌گیری کرد اما از ماه‌ها قبل و با فروکش کردن تب نظارت بر اجرای قانون، اقداماتی را در جهت بازگشت به این کمیته انجام داد و در نهایت از اواخر مهر به طور رسمی و به عنوان سرپرست در این کمیته فعالیت خود را آغاز کرده است.

*دور زدن قانون به سبک فدراسیون

نوع رفتن و بازگشت این عضو هیات رئیسه از کمیته داوران حاوی نکات جالبی از مواجهه با قانون و قانون‌مداری است. در حالی که فشار زیادی روی فدراسیون فوتبال برای اجرای قانون بازنشستگی وجود داشت و اعضای هیات رئیسه در برابر آن مخالفت می‌کردند، اصفهانیان ریاست کمیته داوران را به علت تصدی یک سمت اجرایی ترک کرد اما در برابر استعفاء و کناره‌گیری از هیات رئیسه مخالفت کرد چرا که مدعی بود او در این بخش سمت اجرایی ندارد.

ولی بعد از دو سال و بلاتکلیفی در این فدراسیون که منجر به برگزار نشدن انتخابات و اجرا نشده قانون منع بکارگیری بازنشستگان شده است، تحرکات اصفهانیان برای سمتی که از دست داده بود شروع شد و او در نهایت با اعمال فشار سئول سابق کمیته، این بار به عنوان سرپرست بازگشت.

اصفهانیان مدعی است که در آن مقطع اشتباه کرده و استعفاء داده است: «آن زمان به‌خاطر بحث بازنشستگی بود که بعدها مشخص شد کمیته‌ها مشکلی با این موضوع ندارند و بازنشسته‌ها می‌توانند ریاست کمیته‌ها را عهده‌دار باشند و الان هم می‌بینید که در برخی کمیته‌ها این‌دسته از افراد مشغول به‌کار هستند و مشکل خاصی هم ندارند.»

او در حالی مدعی است که در این دسته از کمیته‌ها افراد مشغول به کار هستند که در هیچ یک از کمیته‌های این فدراسیون چهره بازنشسته‌ای وجود ندارد اما داور پیشکسوت فوتبال ایران که خودش را عاشق خدمت و سرباز کشورش می‌داند، همچنان به شکل سیری‌ناپذیری چشم به این کمیته دارد و مشخص نیست چه زمانی عرصه را به جوانان بعد از خودش خواهد داد.

جالب‌تر اینکه او می‌گوید در آن مقطع برای اینکه نگویند اصفهانیان به صندلی ریاست کمیته داوران چسبیده است، استعفا داده و تصمیم گرفته استراحت کند اما به نظر او از آن دسته مدیرانی است که نمی‌توانند از اوقات فراغت خود بهره ببرند و حتما باید مشغول کاری شوند.

*قحط الرجال در کمیته داوران

در نتیجه اینکه مدیر عاشق خدمت از بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال و بی‌توجهی نهادهای نظارتی نهایت استفاده را برده و با حمایت دوستانش از جمله حیدر بهاروند کمیته داوران در اختیار گرفت تا زمان از دست رفته را جبران کند.

نکته عجیب در این ماجرا عدم انتخاب چهره‌های جدید از سوی فدراسیون فوتبال است، فدراسیونی که نشان داده کمتر به تغییر و تحولات و میدان دادن به چهره‌های تازه‌نفس در سمت‌های اصلی و کلیدی تن می‌دهد و قرار نیست سایر داوران پیشکسوت که هنوز بازنشسته هم نشده‌اند، در اداره فدراسیون نقشی داشته باشند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.