بازگشت حاکمیت قانون به کشور/ اعتراف دشمن به سالم بودن انتخابات مجلس نهم

به گزارش خبرنگار مهر عباسعلی کدخدایی عصر دوشنبه در همایش استانی ناظران بصیر در حسینیه عاشقان کربلای ساری اظهار داشت: قانون برای این است که فردی به فرد دیگری زور نگوید و یا حق کسی تضییع نشود چرا که در صورت بی قانونی زمینه ایجاد رانت های ویژه در کشور فراهم می شود.

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی افزود: اعتقاد و باورهای درونی افراد بر الزام آور و ضرورت اجرایی بودن قانون باید در جامعه تقویت شود و قانون اساسی به عنوان قانون برتر و دارای ضمانت اجرایی در جامعه لحاظ گردد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه قانون اساسی از قوانین عادی دیگر متفاوت بوده تصریح کرد: اصول قانون اساسی الزام آور بوده و نمی توان با بهانه های مختلف از آن سرپیچی کرد.

کدخدایی با بیان اینکه آنچه که امروز گرفتار آن هستیم این است که گاها شنیده می شود فرد یا افرادی قوانین را قبول ندارند و اجرا نمی کنند که بزرگترین آسیب برای نظام مقدس اسلامی است.

وی بیان داشت: ضرورت حفظ یک جامعه انسانی این است که باید قانون را رعایت کند و ساز مخالفت و ناسازگاری در زمینه قانون سر ندهد.

کدخدایی در عین حال معتقد است گاها زمزمه هایی می شنویم که برخی افراد در داخل کشور قانون را اصلا قبول ندارند و اجرا نمی کنند که این امر، امری ناصواب است چرا که مصلحت آن است که قانون اساسی اجرا شود.

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدارها و فرازهای مختلف مبنی بر تقویت روحیه قانونگرایی و قانون مداری در بین آحاد جامعه و مدیران اظهار داشت: اجرای دقیق قانون اساسی از اصول اولیه تاکیدات معظم له بوده و خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر می خواهیم جامعه ای بالنده و منظم داشته باشیم باید مسیر قانون را در فعالیت های روزمره خود رعایت کرده و عدالت را در جامعه پیاده کنیم.

عضو شورای نگهبان قانون اساسی در ادامه سخنانش در این همایش با اشاره به آخرین وضعیت امروز جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین المللی اظهار داشت: همواره توطئه منافقان در تشکیل کودتاهای مختلف قبل و پس از انقلاب نظیر کودتای ۲۸ مرداد، نوژه، طبس، جنگ تحمیلی، انرژی هسته ای و حقوق بشربه معنای دشمنی کامل استکبار و نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

کدخدایی با اشاره به اینکه دشمن نمی خواهد بیداری اسلامی در پایتخت جهان اسلام گسترانیده شود، تاکید کرد: مدیریت و تدابیر امام راحل و مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم در حوزه های مختلف سبب شد تا هر روز بر اقتدار، ابهت، پیشرفت و شکوفایی ایران و ایرانی در بین کشورهای منطقه افزوده شود.

کدخدایی افزود: ایران همواره پایبند به دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای که حق مسلم و قانونی ملت آن بوده پایبند است ولی کشورهای استکباری که خود به عنوان مدافعان تروریست و نقض حقوق بشر در جهان معروف هستند از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور ناقض حقوق بشر و حامی تروریست یاد می کنند.

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به برگزاری سالم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تلاش های ناظران شورای نگهبان قانون اساسی و همه عوامل دست اندرکار برگزاری این انتخابات قدردانی کرد و اظهار داشت: انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی به عنوان قانونمند ترین، ضابطه مند ترین و درخور شان ایران اسلامی و ملت غیور و شهید پرور این کشور برگزار شده است و به ادعای دشمنان این مرز و بوم صحت و سلامت کامل در برگزاری انتخابات مجلس نهم ایران اسلامی به وضوح مشاهده شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران خطاب به ناظران شورای نگهبان قانون اساسی گفت: این انتخابات از هر حیث بسیار مهم و حساس بوده و نتایج آن نقش اساسی و اثرگذاری برای تثبیت و امنیت جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج خواهد داشت.

کدخدایی تاکید کرد: هشیاری ناظران و مردم بر ای انتخاب گزینه های اصلح و افرادی که قصد خدمت دارند بسیار ضرورت است.

وی افزود: باید مردم در انتخابات ریاست جمهوری افرادی را به عنوان نماینده خود در کابینه یازدهم انتخاب کنند که وی تابع محض ولایت فقیه بوده و قصد و هدف اصلی او خدمت به مردم و حرکت تلاش در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.