باز خوانی علوم انسانی بدون افراط رویکردی تازه و موثر است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

بازخوانی علوم انسانی بدون افراط رویکرد تازه و موثر در جهتی رها سازی بشر از مفاهیم تهی است.

عبدالعظیم التویجری دبیر کل آیسسکو طی پیامی iبه مناسبت ششمین جشنواره بین المللی فارابی گفت: جشنواره فارابی در این مدت کوتاه نقش مهمی در ارتقای علم و تجلیل از دانشمندان و محققان در حوزه مطالعات اسلامی و انسانی ایفا نموده است.

وی افزود: جشنواره بین المللی فارابی مدیون تلاش های بنیان گذار و سازمان دهنده ی آن وزارت علوم و تحقیقات و فناوری جمهوری اسلام ایران است و توانسته نقش محوری در گرد هم آوردن محققان و دانشمندان در حوزه های فرهنگ و دین ایفا کند.

دبیر کل ایسسکو افزود: مفاهیمی چون فرهنگ، تمدن، دین و انسان مفاهیمی بسیار عمیق می باشند و در میراث انسانی و اسلامی ما ارزشی وصف ناپذیر دارند و پیوند عمیق و داخلی این مفاهیم در تاریخ فرهنگ ما تاثیری شگفت بر جای گذاشته است واقعیت این است که جامعه بشری و امت اسلامی بدون باز بینی این مفاهیم و احیای این میراث بزرگ و غنی قادر نخواهد بود برای ساختن آینده iبهتر برای بشریت قدم بردارد.

وی تصریح نمود: در این دوران برای بشر امروزی که گرفتار مفاهیم تهی شده است ،آنچه می تواند رویکردی موثر و تازه باشد بدون شک بازخوانی علوم انسانی بدون افراط و تفریط است و این نگرش تازه می تواند نشان دهنده جایگاه واقعی اشرف مخلوقات خداوند باشد.

بر همین اساس با توجه iبه اینکه آیسسکو اهداف جشنواره بین المللی فارابی را با اهداف خود متناسب می داند از وقت برپایی اولین دوره جشنواره حمایت از آن را همواره در اولویت برنامه های فرهنگی خود قرار داده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.