باز هم اپل به نقشه گوگل روی آورد

۲۸ آبان ، موبنا- گوگل اعلام کرده که به زودی نقشه های خود را برای ارایه روی پلاتفورم iOS آماده می کند.

نقشه های گوگل از سال ۲۰۰۷ برای گوشی های مبتنی بر iOS اپل ارایه شده، اما اپل پس از عرضه تازهترین نسخه سیستم عامل موبایلی خود اعلام کرد که از نقشه های گوگل استفاده نمی کند.
پس از این اعلام، نقشه های اپل با مشکل مواجه شد و اپل دوباره مجبور شد از گوگل درخواست کند تا نقشه های تازهش را برای کاربران ارایه کند.
بر این اساس، بسیاری از کاربران گوشی های آی‌فون منتظرند تا گوگل نقشه های تازهش را ارایه کند.
بر اساس گزارش تفسیری وال استریت ژورنال، شرکت گوگل به تنهایی روی نرم افزار نقشه برای iOS کار کرده و قصد دارد به زودی این نقشه ها را در اختیار اپل قرار دهد.

گفته می گردد، گوگل آزمایش این نقشه ها را روی گوشی های مبتنی بر iOS آغاز کرده و به نظر می رسد مراحل نهایی آماده سازی نقشه را طی می کند.

نقشه‌های گوگل یک محصول وب از شرکت گوگل است. در گوگل مپس، نقشه‌های دقیق و کاملی از زمین ارایه می گردد. گوگل مپس از فناوری‌هایی چون Tele Atlas استفاده می‌کند. نقشه‌های گوگل شامل فهرست‌های نقشه است و نقشه‌های موجود را در دسته بندی‌های گوناگون ارایه می‌دهد.

در بخش نقشه‌های من، کاربران گوگل می‌توانند با استفاده از ابزارهایی که در این بخش در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، به طراحی و اشتراک‌گذاری نقشه‌ها بپردازند و آیکون‌هایی که می‌توان نقاط مختلف روی نقشه را با آنها علامت گذاری کرد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.