باز هم پوتین،باز هم هشدار

‘ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در جلسه شورای امنیت این کشور به غرب نسبت به اقدام علیه سوریه بدون تصمیم شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اظهارات ‘دمیتری پسکوف’ سخنگوی رییس جمهوری روسیه، پوتین روز جمعه در دیدار با اعضای شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: هر گونه تلاش برای اقدام خارج از چارچوب تصمیمات شورای امنیت در باره سوریه غیرموثر خواهد بود و اعتبار این سازمان بین المللی را مخدوش می کند.
روسیه و چین امروز قطعنامه پیشنهادی فرانسه ، انگلیس و آمریکا در باره سوریه را در شورای امنیت وتو کردند.
پوتین در نشست با اعضای شورای امنیت روسیه، وضعیت پیرامون سوریه را با توجه به وتوی قطعنامه پیشنهادی غرب از طرف روسیه و چین مورد بررسی قرار داد.
سخنگوی رییس جمهوری روسیه گفت: اعضای شورای امنیت روسیه در این نشست تلاش برخی کشورهای غربی برای ارتباط دادن تشدید تنش ها در سوریه با مواضع روسیه در باره این کشور را بی مورد و غیرقابل قبول خواندند.
‘سوزان رایس’ نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل، امروز پس از وتوی قطعنامه پیشنهادی غرب توسط روسیه و چین گفت: واشنگتن به مذاکره با کشورهای غیر عضو شورای امنیت در باره مساله سوریه ادامه خواهد داد.
روسیه بر خلاف آمریکا و همپیمانان غربی این کشور که از مسایل سوریه برای اعمال فشار و حتی تغییر حکومت این کشور سوء استفاده می کنند، سعی می کند این مسایل از طریق گفت و گو و تعامل گروه های سوری حل و فصل شود.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.