باشگاه مس کرمان سقف قرارداد را رعایت کرد

  اردشیر سعدمحمدی در مورد هزینه‌های میلیاردی باشگاه مس کرمان در فصل نقل و انتقالات، اظهار داشت: اعتقادم این است که در بحث ورزش مسایل اخلاقی مهم است و اعتقادی هم به صرف هزینه‌های کلان ندارم و قصد بی‌احترامی به هیچ فرد یا بازیکنی را هم ندارم. باید هزینه‌هایی که در ورزش به ویژه فوتبال می‌شود منطقی باشد، بنابراین به یک نگاه مدیریتی نیاز داریم. اینکه ما با هزینه‌ای منطقی و برنامه‌ریزی جایگاه ورزش پرطرفداری مثل فوتبال را بالا ببریم منطقی است اما انجام هزینه‌های خارج از منطق نه تنها جایگاه فوتبال را بالاتر نمی‌برد، بلکه آن را منحرف هم می‌کند.  من به همکارانم هم گفته بودم و در عمل هم همین اتفاق رخ داد و ما هزینه‌های خارج از عرف و بی‌حساب نداشتیم.

وی در مورد اینکه در رسانه‌ها عنوان می‌شود برخی باشگاه‌ها مانند پرسپولیس و سپاهان هزینه‌هایی چندین میلیارد تومانی برای تیم فوتبال انجام داده‌اند، گفت: من صلاحیت آن را ندارم که در مورد دیگر باشگاه‌ها اظهار نظر کنم اما معتقدم هزینه‌ای که در ورزش می‌شود اگر صرف، آموزش، پرورش و استعدادیابی کنیم تا بتوانیم جوانان مستعد را پرورش بدهیم آینده‌ را بهتر ترسیم کرده‌ایم. این نگاه من است نمی‌گویم نگاهم درست است اما من چنین نگرشی دارم.

وی ادامه داد: مجموعه مس اکنون ۴ ورزشگاه را در دست ساخت دارد. یک ورزشگاه ۳۰ هزار نفری در کرمان که طبقه دوم آن هم در حال ساخت است، یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در رفسنجان، یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در شهربابک، همچنین قرار است یک ورزشگاه ۷ هزار نفری هم در آذربایجان منطقه ورزقان ساخته شود. این ورزشگاه‌ها سالن کشتی، استخر، تنیس و سایر امکانات ورزشی را دارد که می‌تواند به ورزش پایه و همچنین به تیم‌های ملی و ورزش کشور کمک کند زیرا برای آینده می‌ماند. شاید چنین کاری در کوتاه مدت جواب ندهد اما در آینده به سود ورزش کشور است و آینده‌ را به گونه‌ای رقم خواهیم زد که امکان شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی را دارد. اگر همه نگاه‌ها به این سمت و سو هدایت شود نه تنها چیزی را از دست نمی‌دهیم که به سود ورزش هم خواهد بود.

سعدمحمدی در مورد شایعه تغییر مدیرعامل باشگاه مس کرمان، گفت: شایعات همیشه هست اما هدف ما حفظ آرامش تیم است. اینکه کادر مدیریتی فنی در کنار بازیکنانی که براساس تفکر و نظر سرمربی جذب شد‌ه‌اند بتوانند در آرامش کار کنند و به غیر از آرامش تیم برای اجرای کار فنی آرامش مدیریتی هم لازم است تا تیم هم آرامش درون تیمی و هم برون تیمی داشته باشد. من با یک برنامه ریزی مدون، منسجم و هدف‌دار می‌خواهم چنین مسیری در چند سال آینده طی شود و ما به دنبال شرایط مقطعی و کوتاه مدت نباشیم.

سعدمحمدی در مورد شائبه برکناری داوری رئیس هیئت مدیره باشگاه مس به دلیل هزینه‌های گزاف میلیاردی، گفت: نوع نگاه من این است که اصول مورد نظر وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را رعایت کنیم. اعتقادم این است که این اتفاق باید رخ بدهد.

وی در مورد اینکه آیا باشگاه مس کرمان قانون سقف قراردادها را رعایت کرده است یا نه، گفت: من از قبل هم دستور دادم قانون سقف قراردادها رعایت شود اما برای برخی بازیکنان پاداش‌هایی نوشته شده است با این حال باشگاه مس کرمان قانون سقف قراردادها را ۱۰۰ درصد رعایت کردیم. ضمن اینکه از بازیکنان لیگ یک هم جذب کردیم بازیکنانی نظیر آرش روشنی پور، پویا سیف پناهی، محمدی که همگی بازیکنانی است که باید به آنها توجه کرد اما نگاه کلان این است که ورزش را تقویت کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع مس در مورد اینکه باشگاه مس فصل آینده در چه جایگاهی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: نمی‌دانم واقعا نمی‌دانم ولی در سه فصل گذشته باشگاه مس به ترتیب در لیگ برتر هفتم، نهم، هفتم و نهم شده است انتظارم این است که فصل آینده تیم مس یکی از ۷ تیم اول جدول لیگ باشد. با توجه به حذف چهار و نیم تیم از لیگ برتر امسال مسابقات لیگ بسیار سنگین خواهد بود به ویژه با توجه به نیروهایی که برخی تیم‌ها جذب کرده‌اند.

سعد محمدی در مورد دیدار با سپاهان که یک دربی صنعتی است و اینکه کدام تیم برنده خواهد شد، گفت: امیدوارم هر تیمی که بهتر و زیباتر و قویتر بازی کرد پیروز شود.  از مساوی هم لذت نمی‌برم و دوست دارم بازی برنده داشته باشد. حریف از نظر سابقه در لیگ برتر و همچنین کسب عنوان قهرمانی برتر از تیم مس است اما به بازیکنان مس هم گفته‌ام که دوست دارم تیم مس با نگاهی جدید وارد مسابقات لیگ شود. حق هم این است که هر تیمی که بهتر بازی می‌کند برنده شود.

 


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.