باغ فین کاشان ۱۳ فروردین تعطیل اعلام شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: مجموعه باغ جهانی فین کاشان روز ۱۳ فروردین تعطیل است.

باغ فین کاشان ۱۳ فروردین تعطیل اعلام شد

به گزارش ممتاز نیوز، احمد دانایی نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه‌های زیرنظر این اداره روز یکشنبه ۱۳ فروردین تعطیل و اماکن بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از این مراکز وجود ندارد.

وی ابراز داشت: باغ جهانی فین، خانه بروجردی‌ها و پایگاه تپه‌های جهانی سیلک از جمله مراکز زیر نظر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان است که روز ۱۳ فروردین تعطیل است.

رونمایی از لوح ثبت آداب ختم ۳۰ پاره (جز) قرآن جوشقان قالی کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همچنین از رونمایی لوح ثبت آداب ختم ۳۰ پاره (جز) قرآن جوشقان قالی کاشان در محل رویدادهای فرهنگی ماه رمضان در پایگاه جهانی باغ فین خبر داد و تصریح کرد: منطقه کاشان سرشار از آئین‌های فرهنگی در ماه رمضان است که یکی از این آئین‌ها، آداب ختم ۳۰ پاره (جز) قرآن جوشقان قالی در ماه رمضان است.

وی افزود: خانواده‌هایی که نذر دارند از قرآن خوانان دعوت می‌کنند تا ۳۰ پاره یعنی ۳۰ جز قرآن را ختم کنند و بعد صاحبخانه به سنت دیرینه به مدعدین افطار می‌دهد.

دانایی نیا تاکید کرد: آداب ختم سی پاره (جز) قرآن جوشقان قالی کاشان به عنوان یکی از آئین‌های معنوی با گستره و موضوع میراث فرهنگی ناملموس استان اصفهان در فهرست میراث ناملموس به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: ۴۰ اثر از شهرستان کاشان تا کنون در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسیده که چهار اثر آن مربوط به ماه رمضان است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.