باقری: رسانه‌ها در مورد کابینه دولت آینده گمانه‌زنی نکنند

۲۸خردادماه،

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی از رسانه‌ها خواست در مورد کابینه دولت آینده گمانه‌زنی نکنند و فردی را به کابینه تحمیل نکنند تا رییس‌جمهور منتخب خودش در این باره تصمیم بگیرد.

حجت‌الاسلام محمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: الحمدالله انتخابات با شور و نشاط خاص خود برگزار شد و رییس‌جمهوری انتخاب شد که فکر مستقل دارد و فردی معتدل است و یک اصولگرای اصلاح‌طلب به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه در کابینه آینده باید اشخاصی معتدل و باتجربه سر کار بیایند، اضافه کرد: کسانی باید در کابینه دولت منتخب حضور داشته باشند که صاحب تجربه‌های عدیده در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند. این طور نباشد که ما شعار جوان‌گرایی سر بدهیم و از سویی تجربه را نادیده بگیریم؛ به ویژه در این برهه حساس کشور لازم است اشخاصی که صاحب تجربه‌های خوب مدیریتی در کشور می باشند سکان‌دار وزارتخانه‌ها باشند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تدین، ولایت‌مداری، اعتدال، دوری از افراط و تفریط و داشتن تجربه و سوابق اجرایی را از ویژگی‌های لازم برای وزرای دولت منتخب دانست و تصریح کرد: فرقی نمی‌کند این اشخاص از جریان اصلاحات باشند یا اصوگرایی، بلکه لازم است اشخاصی با چنین ویژگی‌هایی میدان‌داری کنند به ویژه اینکه می‌دانیم آقای روحانی اهل مشورت، تعامل و اعتدال است.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ به عنوان خادم ملت و نماینده مردم از رسانه‌ها می‌خواهم در یکی دو ماه آینده فضا را حفظ کنند و گمانه‌زنی دربارهٔ وزرا را کنار بگذارند. اینطور نباشد که مسائل به گونه‌ای مطرح شود که گروکشی و تحمیلی باشد. به هر حال اعتبار و آبروی اشخاص بسیار مهم است. گاهی از نیروهایی در این گمانه‌زنی‌ها نام برده می‌شود که آنها در جای دیگر مهره سوخته می‌شوند.

وی گفت: ما باید شاخصه‌های لازم را برای انتخاب وزرا و مدیران مطرح کنیم و بگذاریم آقای روحانی خودشان تصمیم بگیرند.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از خداوند متعال شاکریم که آقای روحانی به هیچ گروهی مدیون نیستند و به نظر می‌رسد می‌تواند از همه جریان‌ها در تصمیمات استفاده کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.