بالاترین مقامات بهداشتی کشورها به تغذیه با شیر مادر توجه دارند

سه شنبه ۱۰ مرداد – ۰۲:۳۶:۰۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

طی دهه های گذشته اهمیت تغذیه مناسب شیر خواران به منظور دستیابی به بقا، رشد و تکامل مطلوب آنان به عنوان یک موضوع مهم بهداشتی عمومی شناخته شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  مدیر گروه سلامت و جمعیت خانواده دانشکده علوم پزشکی نیشابور ضمن بیان این مطلب به مناسبت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر گفت: توجه به تغذیه با شیر مادر در کلیه کشورهای جهان از بالاترین مقام بهداشتی شروع و به کلیه سطوحی که در ارائه خدمات به مادران و کودکان نقش دارند اشاعه می یابد.
وی افزود: مادر شدن جلوه زیبایی از زندگی یک زن است و تجربه ای سرشار از شگفتی ها، مادر از ماهها پیش از تولد نوزاد، نسبت به جنین خود احساس گوناگونی دارد و خود را آماده پذیرایی از نوزاد می کند. یکی از مسایلی که مادر به آن فکر می کند موضوع شیر دادن و چگونگی آن است.
حسن سجادی گفت: امروزه فواید تغذیه کودک با شیر مادر به درستی شناخته شده است زیرا شیر مادر بهترین غذای شیر خوار است و ترکیبی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات و موادی است که تمام آن ها برای رشد وی ضروری هستند.
وی اضافه کرد: در آموزه های دین اسلام به طور موکد به مادران توصیه شده است که کودکان خود را تا دو سال تمام شیر بدهند.خداوند در سوره بقره آیه ۲۳۳ می فرمایند: مادران فرزندان خود را دو سال تمام شیر دهند.
وی اظهار داشت: اکنون بعد از ۱۴ قرن سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۰۰متوجه این حقیقت شده و پیشنهاد کرده است که شیر خواران تا شش ماهگی به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه شوند و از آن پس استفاده از شیر مادر تا دو سالگی همراه با تغذیه تکمیلی ادامه پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابعاد گسترده مزایای تغذیه کودک با شیر مادر ،از سال ۱۹۹۲ (۱۳۷۱شمسی)،در سراسر جهان دهم مرداد ماه برابر اول اوت هر سال، روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده است. شعار امسال هفته جهانی شیر مادر (۱۰-۱۶مرداد) مرور اقدامات ۲۰ سال گذشته، برنامه ریزی برای آینده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۱۱۴۳۶۰۹۵۳۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.