بالگردهای امدادی تا پایان برنامه پنجم به ۴۹ فروند خواهد رسید

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘ غلامرضا معصومی ‘ روز جمعه در نشست مسوولان دانشگاه های قطب شمال کشور در ساری خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای افزایش تعداد بالگردهای امدادی در کشور شد و افزود : با تامین این تعداد بالگرد ، شرایط برای ارائه خدمات درمانی بهتر فراهم می شود.

وی از خرید سه فروند بالگرد امدادی در سال جاری خبر داد و گفت : از مجموع ۴۹ بالگرد امدادی که در برنامه پنجم پیش بینی شده ، پنج فروند به عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده و بقیه در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور قرار می گیرد.

معصومی از اختصاص بودجه برای امداد هوایی در سال جاری خبر داد و افزود : یکی از چالش های توسعه امداد هوایی ، کمبود اعتبار بود و امیدواریم با اختصاص اعتبار مناسب شاهد توسعه این بخش باشیم.

وی هزینه نگهداری سالانه هر فروند بالگرد را حدود یک میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت : بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی توان مالی را برای نگهداری بالگردهای امداد هوایی ندارند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت از تفکیک کشور به ۹ قطب در حوزه درمان خبر داد و گفت : این تفکیک شرایط را برای ارائه خدمات درمانی فراهم می آورد و امکان برنامه ریزی اصولی تر بر اساس شرایط اقلیمی تقریبا واحد را مهیا می کند.

وی با اشاره به تماس های تلفنی بی ربط ، اشتباه و مزاحمی به اورژانس ۱۱۵ در کشور ، افزود : بین ۴۰ تا ۶۰ درصد از تماس های تلفنی صورت گرفته با مراکز اورژانس اشتباه ، بی ربط و یا مزاحمی است.

معصومی گفت : تعداد مزاحمت های تلفنی در سال های اخیر چندان تغییری نکرده است ، اما سعی شده است با برگزاری دوره های لازم برای کارکنان مراکز اورژانس ، خدمات مطلوبی به مردم ارائه شود.

وی تعداد تماس های تلفنی روزانه با اورژانس تهران را حدود ۲۰ هزار مورد اعلام کرد و افزود : از مجموعه تماس ها ، سه هزار و ۵۰۰ مورد به ماموریت ختم می شود که ما امکان پاسخگویی به یکهزار و ۵۰۰ مورد را داریم و بقیه را با مشاوره رفع می کنیم.ک/۲

۵۱۹/۱۶۵۴/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۶۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.