بالگرد حامل جسد بن لادن منفجر شد

۲۹خردادماه،

آمریکاییها بلافاصله وارد خانه و اتاق ها شدند و ملاحظه کردند بن لادن کشته شده است، افسران مارینز با انتقال جسد به بالگرد ، به سمت مقر خود پرواز کردند. لحظات کوتاهی پس از بلندشدن، بالگرد منفجر شد و چیزی از آن باقی نماند جز اجساد تکه تکه شده و بقایای اندکی از بالگرد که سقوط کرد.
به گزارش افکارنیوز، ” امل الصداح ” در اظهاراتی که روزنامه ” عکاظ سنتر ” چاپ عربستان سعودی آن را منتشر کرد ، دربارهٔ زمان عملیات نیروهای آمریکایی گفت : سربازان با بالگرد وارد منزل شده و به درگیری شدید با اشخاص داخل خانه پرداختند، تعداد بسیاری از نیروهای ارتش پاکستان، ارتش آمریکا و مارینز (نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا) همزمان منزل به محاصره در آوردند.

همسر بن لادن اظهارکرد : سربازان به سرعت وارد خانه شدند، بن لادن سلاحش را برداشت و خواست از طریق پنجره شلیک کند، اما ناگهان گلوله ای از روبرو به سرش اصابت کرد و در دم کشته شد.

وی ادامه داد: پس از آن آمریکاییها بلافاصله وارد خانه و اتاق ها شدند و ملاحظه کردند بن لادن کشته شده است، افسران مارینز با انتقال جسد به بالگرد ، به سمت مقر خود پرواز کردند.

امل الصداح افزود : لحظات کوتاهی پس از بلندشدن، بالگرد منفجر شد و چیزی از آن باقی نماند جز اجساد تکه تکه شده و بقایای اندکی از بالگرد که سقوط کرد.

وی خاطرنشان کرد : خبر کشته شدن بن لادن به این شیوه مخفی ماند چون اوباما و کاخ سفید آن را ملاحظه می کردند، حتی ترس و شگفتی از انفجار بالگرد در چهره شان بود، آنان جسد بن لادن را سالم می خواستند تا آن را به دنیا نشان دهند و ثابت کنند که پیروز شده اند لذا ادعا کردند که جسد را دراختیار داشته اند و بعدا آن را به دریا انداخته اند.

در اول ماه می ۲۰۱۱ میلادی ( ۲ می به ساعت محلی پاکستان) باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که یک گروه کوچک از یگان فوق ویژه نیروی دریایی ایالات متحده طی عملیاتی اسامه بن لادن، بنیان‌گذار و رهبر گروه القاعده و عامل حملات یازده سپتامبر را در یک ویلا در پاکستان کشته‌اند.

آمریکایی ها بعدا اعلام کردند که جسد بن لادن را به دریا انداخته اند. یکی از مقام های آمریکا در این زمینه گفت: پیدا کردن کشوری که مایل به پذیرفتن باقی‌ماندهٔ این تروریست تحت تعقیب باشد، کار دشواری بود.

منبع : عصرایران


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.